Blog Transportowy działa od 2009 roku. Jest poświęcony środkom transportu. Przeważają autobusy, ale nie brakuje także pojazdów szynowych, ciężarówek i trolejbusów. Jest tu także miejsce na wyjątkowe osobówki oraz teksty o samolotach i pływających środkach transportu. Autor w niniejszym blogu nie reprezentuje żadnej firmy i instytucji. Notki są wzbogacane informacjami prasowymi nadsyłanymi przez producentów. Jedyny poprawny adres bloga to www.blogtransportowy.blox.pl - w Internecie funkcjonuje podróbka bloga, która jest nikczemnym wykorzystaniem wypracowanej marki.
| < Październik 2017 > |
Pn Wt Śr Cz Pt So N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          
Google+

Wpisy z tagiem: serbia

poniedziałek, 11 marca 2013
Solaris w Belgradzie i Krakowie

W piątek, 8 marca 2013 przedstawiciele firmy Solaris Bus & Coach SA podpisali w Belgradzie umowę na dostawę 200 przegubowych autobusów. Solarisy Urbino 18 trafią do tamtejszego miejskiego przewoźnika GSP Belgrad (ГСП Београд).

Kontrakt ten to efekt wygranego przetargu. Pierwotnie dotyczył on zakupu tylko 180 przegubowców, ale z opcją zwiększenia zamówienia o 15%. Przewoźnik wykorzystał tę możliwość, dzięki czemu liczbę zamówionych autobusów zwiększono do 200. Całość za 64 miliony euro.

Wszystkie 200 autobusów trafi do stolicy Serbii jeszcze w tym roku. Pierwsze dostawy rozpoczną się na przełomie czerwca i lipca, a ostatnia dotrze do Belgradu do końca października 2013. Solarisy dla GSP będą klimatyzowane i wyposażone w składający się z siedmiu kamer system monitoringu.

Warto jeszcze dodać, że Belgrad to drugie serbskie miasto, które zdecydowało się na Solarisy. Od 2011 roku sześć przedstawicieli modelu Urbino 12 CNG kursuje po miejscowości Nowy Sad.

 

Ikarbus IK201

Wraz z dostawą nowych Solarisów GSP Belgrad wycofa starsze egzemplarze autobusów. Potencjalni kandydaci do kasacji to Ikarbusy IK201, których przewoźnik posiada kilkadziesiąt egzemplarzy, także wyprodukowanych w latach 90-tych. Prezentowany na zdjęciu #1225 to rocznik 1998. Tu w trakcie obsługi linii 17 w relacji Konjarnik – Zemun. 21.01.2012. Fot. Petar Milošević, źródło www.wikimedia.org.

 

 Małgorzata Olszewska (Członek Zarządu firmy Solaris Bus & Coach SA) i Ćeran Nebojša (prezes GSP Belgrad)

Małgorzata Olszewska (Członek Zarządu firmy Solaris Bus & Coach SA) i Ćeran Nebojša (prezes GSP Belgrad). Fot. Solaris.

 

Nowe Solarisy docierają także do Krakowa. Trwa realizacja kontraktu z 2011 roku dotyczącego zakupu 100 nowych autobusów przez tamtejsze MPK. Po kilkumiesięcznej przerwie w dostawach, 7 marca do przewoźnika dotarło pięć kolejnych autobusów. Wkrótce dojadą następne. Będzie ich łącznie 29 egzemplarzy, w tym 4 modele Urbino 18 i 25 sztuk Urbino 12.

Do tej pory (czyli przed 7 marca) dostarczono już 43 nowe Solarisy. Wszystkie trafiły do zajezdni Płaszów, gdzie zastąpiły już większość przegubowych Scanii CN113ALB i część solowych CN113CLL. To 20 przedstawicieli modelu Urbino 12 (nr PU904 – PU923) i 23 egz. Urbino 18 (nr PR742 – PR764).

 

 Solaris Urbino 12 #PU923 z MPK Kraków

Solaris Urbino 12 #PU923. Ostatnia solówka z dotychczas dostarczonych do MPK Kraków. Linia 522 z Bieżanowa Nowego do Placu Centralnego - most Piłsudskiego. 21.04.2012.

 

Solaris Urbino 18 #PR764 z MPK Kraków

Solaris Urbino 18 #PR764. Ostatni przegubowiec z dotychczas dostarczonych do MPK Kraków. Linia 128 z Powstańców Wielkopolskich do Mistrzejowic. Odcinek przed pętlą. 9.03.2013.

 

 Blog Transportowy na Facebooku