Blog Transportowy działa od 2009 roku. Jest poświęcony środkom transportu. Przeważają autobusy, ale nie brakuje także pojazdów szynowych, ciężarówek i trolejbusów. Jest tu także miejsce na wyjątkowe osobówki oraz teksty o samolotach i pływających środkach transportu. Autor w niniejszym blogu nie reprezentuje żadnej firmy i instytucji. Notki są wzbogacane informacjami prasowymi nadsyłanymi przez producentów. Jedyny poprawny adres bloga to www.blogtransportowy.blox.pl - w Internecie funkcjonuje podróbka bloga, która jest nikczemnym wykorzystaniem wypracowanej marki.
| < Czerwiec 2017 > |
Pn Wt Śr Cz Pt So N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30    
Google+

Wpisy z tagiem: citroen

poniedziałek, 08 maja 2017
Rajd Krak 2013 – czwarta część

Kolejna część relacji z niezwykłego pokazu pięknych, historycznych osobówek, czyli z Konkurs Elegancji Rajdu Krak 2013 na krakowskim Rynku Głównym. Wcześniejszy materiał pod tym linkiem. Samochody jechały w kolumnie, a obok nich przechodziło dość sporo osób, więc nie było łatwo fotografować.

Zaczynam od Citroëna DS20. Model ten produkowano w latach 1955 – 1975. W dniu jego premiery, na targach w Paryżu w 1955 roku, okrzyknięto go samochodem przyszłości. Prezentowany egzemplarz przyjechał do Krakowa z Wielkopolski, z powiatu poznańskiego:

 

Citroën DS20

 

Na żółtych tablicach rejestracyjnych z Katowic przyjechał Mercedes-Benz W108. Dokładnie model 250S, który był produkowany w latach 1965 – 1969:

 

Mercedes-Benz W108



Ten piękny kabriolet to brytyjski Morgan Plus 4. Samochód sportowy produkowany w latach 1950 – 1958 przez firmę Morgan Motor Company. Warto zwrócić uwagę na jego rejestrację, w której zawarto nazwę modelu: S1 PLUS4:

 

Morgan Plus 4

 

Fiat 127 powstawał w latach 1971 – 1983. Poniższy, krakowski egzemplarz to rocznik 1981:

 

Fiat 127

 

Citroëna Traction Avant produkowano w latach 1934 – 1957. Po II wojnie w Polsce kojarzono go niezbyt pozytywnie, po pojazdy te były używane przez UB, czyli Urzędy Bezpieczeństwa Publicznego. Poniższy egzemplarz to wersja nadwoziowa oznaczona jako BL, rocznik 1952:

 

Citroën Traction Avant

Citroën Traction Avant

 

Z Gliwic przyjechał Mercedes-Benz 190 z roku 1956. Żółte tablice rejestracyjne:

 

Mercedes-Benz 190



Za gliwickim Mercedesem jechał gość z Niemiec, przedstawiciel luksusowej rodziny Mercedes-Benz W180:

 

Mercedes-Benz W180



Historyczne już maleństwo, czyli brytyjski Austin A35. Samochód produkowany w latach 1956 – 1968. Pokazany w Krakowie egzemplarz to rocznik 1958:

 

Austin A35

Austin A35

 

Na tym kończę relację z 2013 roku. W kolejnej edycji rajdu także uczestniczyłem, więc za jakiś czas powrócę do tematu pięknych osobowych klasyków pokazanych w Krakowie.    



Zamów bezpłatny newsletter

niedziela, 26 sierpnia 2012
Rajd Krak 2012

W dniach 5-8 lipca 2012 odbył się Międzynarodowy Rajd Pojazdów Zabytkowych Krak 2012. Impreza niezwykła, bo biorą w niej udział historyczne pojazdy. Niektóre kiedyś popularne, inne zbudowane tylko w niezbyt licznej serii. Łączy je jedno – są oczkiem w głowie swoich właścicieli. Wyjątkowo zadbane i odrestaurowane z ogromną dokładnością. Ich oglądanie to prawdziwa przyjemność, której nie mogłem sobie odmówić. Oldtimery swój rajd rozpoczęły w Krakowie, z którego przejechały do Wadowic i dalej z postojami w Zakrzowie, Kalwarii Zebrzydowskiej i Lanckoronie wróciły do Krakowa. Łącznie ponad 120 km.

W rajdzie uczestniczyło ponad 40 pojazdów. Można było je podziwiać w sobotę 7 lipca na Rynku Głównym w Krakowie. Wówczas, o 12:45 rozpoczął się Konkurs Elegancji. Uczestnicy prezentowali swoje pojazdy oraz siebie – w strojach z okresu, w którym powstało dane auto. Było to niezwykłe widowisko, którego podziwianie w pewien sposób utrudniało palące słońce.

Poniżej fotoreportaż z Konkursu Elegancji. Fotografowałem także pojazdy, które w rajdzie nie brały udziału, ale zostały zaprezentowane na płycie rynku. Niestety modeli wszystkich samochodów nie udało mi się ustalić, dlatego część zdjęć jest dość ogólnie podpisanych. Ze względu na ilość pojazdów wpis ten został podzielony na trzy części. Zatem miłego oglądania.

 

 Ford A

 Ford A

Ford A. Model ten powstawał w latach 1927 - 1931, w zakładach Forda w Stanach Zjednoczonych oraz w Argentynie, Francji, Kanadzie, Niemczech i w Wielkiej Brytanii. Prezentowany egzemplarz to rocznik 1928, po renowacji w 2010 r.

 

Citroen C4

Citroën C4. Był produkowany w latach 1928 - 1932.

 

 Citroën 10CV Type B14

Citroën 10CV Type B14

Citroën serii B. W Internecie znalazłem informację, że to dokładnie: Citroën 10CV Type B14 - taki podpis widniał pod jego zdjęciem. Rocznik 1927. Auto przyjechało do Krakowa z Niemiec.


 

 DKW F5 Sport

DKW F5 Sport

DKW F5 Sport z 1936 roku. Także gość z Niemiec.

 

 Ford Eifel

Ford Eifel - produkowany w latach 1935 - 1940 w zakładach w Niemczech i na Węgrzech. Nazwa Eifel pochodzi od pasma górskiego w południowo-zachodnich Niemczech. Poniżej krótki filmik pokazujący ten pojazd w ruchu:

 

 

 

BMW

BMW

BMW, niestety nie ustaliłem dokładnie jaki to typ. Najprawdopodobniej model 315, który był produkowany w III Rzeszy, w latach 1934 - 1937.

 

 Singer 9

Singer 9

Singer 9 Roadster. Produkowany w Anglii w okresie 1939 - 1949. W trakcie drugiej wojny światowej produkcja została wstrzymana (1940 - 1946). Jak podają źródła internetowe jest to rocznik 1939.

 

 Dodge Brothers

 Dodge Brothers

Dodge Brothers.

 

 Warszawa M20

 Warszawa M20

Warszawa M20. Model ten produkowano w latach 1951 - 1957.

 

 Jaguar XK 140 FHC z 1955 r

 Jaguar XK 140 FHC z 1955 r

Jaguar XK 140 FHC z 1955 roku.

 

 AWZ P70

 AWZ P70

AWZ P70. Produkowany w NRD w latach 1955 - 1959, od roku 1958 pod nazwą Sachsenring P70. Nadwozie wykonane z tworzyw sztucznych (duroplast), z którego zasłynął jego następca - Trabant.

 

Wkrótce dalsza relacja z Kraka 2012.

 

niedziela, 01 stycznia 2012
Osobówki w Grecji

Grecy uwielbiają motoryzację. Swoimi pojazdami jeżdżą dosłownie wszędzie. Znaki zakazu, nakazu, czy w ogóle jakiekolwiek przepisy to nie problem. Jedzie się tam, gdzie się chce. Niestety jest to często bardzo denerwujące. Tam, gdzie nie da się wjechać samochodem,  tam wjadą motorkiem (np. w miasteczkach na wyspach, gdzie uliczki między gęstą zabudową są dość wąskie). Pośród tego całego powiedzmy motoryzacyjnego zamieszania i ogromu różnych, ale jednak bardzo podobnych pojazdów czasami zdarzają się jakieś bardzo ciekawe wyjątki. Stare, wręcz zabytkowe osobówki. Kilka takich pojazdów widziałem i to właśnie im poświęcę ten wpis.

Na początek zapraszam do nadmorskiej Paralii. Tam pośród całej masy zaparkowanych niekiedy zderzak w zderzak pojazdów natrafiłem na ciekawe maleństwo, czyli poprzednika naszego popularnego "malucha". To Fiat 500, który był produkowany w latach 1957 - 1975.

Fiat 500

Przy jednym z hoteli stał sobie dawny symbol luksusu, czyli Mercedes serii W114 (lub bliźniaczy W115 - nie ustaliłem), produkowany w latach 1968 - 1976. Na zdjęciu przedstawiciel drugiej serii, czyli wytwarzanej od 1973 roku.

Mercedes serii W114

W pobliżu przystani stał kolejny czynny zabytek, czyli Opel Rekord C. Pojazd ten produkowano w latach 1966 - 1971. 

Opel Rekord C

Opel Rekord C

Na następne ciekawe osobówki natrafiłem w Katerini. Tam tuż przy przystanku w centrum miasta stał Peugeot 304. Ten francuski pojazd produkowano w latach 1969 - 1980.

Peugeot 304

Peugeot 304

W pobliżu zaparkowano pięknego Forda Mustanga. Niestety zrobiłem mu tylko jedno zdjęcie (żałuję, że nie utrwaliłem tyłu) i wtedy pojawił się właściciel pojazdu. Był bardzo zadowolony, że ktoś interesuje się jego pojazdem. Coś tam nawet o nim opowiadał, ale tylko po grecku. Angielskiego nie znał. Potem tłumaczył nam, jak dojść na targ i o kolejnej fotce zapomniałem. Ford Mustang powstawał już od 1964 roku i stopniowo wprowadzano kolejne wersje. Ta z Katerini wygląda mi na lata 80-te.

Ford Mustang

Przy targu stał inny ciekawy pojazd. Niestety był to już wrak. Dokładnie Citroën GS, który powstawał w latach 1970 - 1986. W roku 1971 zyskał tytuł "Samochodu Roku".

Citroën GS

Na następną ciekawą osobówkę natrafiłem już w Paralii. To Opel Kadett C, czyli model produkowany w latach 1973 - 1979. Niestety widok na przód jest trochę nieostry.

Opel Kadett C

Opel Kadett C

Więcej osobówkowych zabytków nie fotografowałem.

Grecja 2011