Blog Transportowy działa od 2009 roku. Jest poświęcony środkom transportu. Przeważają autobusy, ale nie brakuje także pojazdów szynowych, ciężarówek i trolejbusów. Jest tu także miejsce na wyjątkowe osobówki oraz teksty o samolotach i pływających środkach transportu. Autor w niniejszym blogu nie reprezentuje żadnej firmy i instytucji. Notki są wzbogacane informacjami prasowymi nadsyłanymi przez producentów. Jedyny poprawny adres bloga to www.blogtransportowy.blox.pl - w Internecie funkcjonuje podróbka bloga, która jest nikczemnym wykorzystaniem wypracowanej marki.
| < Październik 2017 > |
Pn Wt Śr Cz Pt So N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          
Google+

Wpisy z tagiem: ED74

wtorek, 09 sierpnia 2016
ŚDM – pociągi (2)

Wracam do relacji z Krakowa Płaszowa - 29 lipca 2016, czyli w trakcie Światowych Dni Młodzieży. Tu link do pierwszego wpisu na ten temat. 

W trakcie mojego pobytu, ze stacji tej korzystały także pociągi Kolei Małopolskich, w relacjach Wieliczka Rynek-Kopalnia – Kraków Lotnisko, Kraków Lotnisko – Wieliczka Rynek-Kopalnia oraz dodatkowych – skróconych: Wieliczka Rynek-Kopalnia – Kraków Płaszów i Kraków Płaszów – Wieliczka Rynek-Kopalnia. Zestawiano je z różnych jednostek w trakcji podwójnej, np. EN99 + EN64.

Frekwencja była niekiedy bardzo duża i pasażerowie wsiadający w Płaszowie mieli poważny problem ze zmieszczeniem się. Tak było np. z pociągiem Wieliczka Rynek-Kopalnia – Kraków Lotnisko, złożonym z EN99-001 i EN64-002.

 

EN64-002, Koleje Małopolskie

EN64-002, Koleje Małopolskie

Pociąg Kolei Małopolskich w relacji Wieliczka Rynek-Kopalnia - Kraków Lotnisko złożony z EN99-001 i EN64-002. Przyjechał pełny, a zamierza do niego wsiąść dość spora grupa pielgrzymów.

 

Koleje Małopolskie

Koleje Małopolskie

Przy każdych drzwiach zgromadziła się spora grupka pielgrzymów. 

 

EN99-001+EN64-002, Koleje Małopolskie

Wsiadanie trwało dość długo, ale w końcu udało się. Po kilku minutach przepełniony skład EN99-001 + EN64-002 może ruszać w dalszą podróż. Obok przechodzi kolejna grupa pielgrzymów.

 

EN99-001+EN64-002, Koleje Małopolskie

Skład EN99-001 + EN64-002 odjeżdża z Krakowa Płaszowa. Na czas ŚDM dozwolone zostało korzystanie z naziemnego przejścia miedzy peronami.

 

ED72, Przewozy Regionalne, Światowe Dni Młodzieży

Skład ED72-002 + ED72-013 już bez napisu „Kraków Płaszczów”.  


Kiedy skład EN99-001 + EN64-002 odjeżdżał, stojące przy tym samym peronie ED72 zmieniły relację na powrotną: Kraków Płaszów – Wadowice. Odjazd o 13:16.

 

ED72, Przewozy Regionalne, Światowe Dni Młodzieży

Jednostki ED72-013 i ED72-002 gotowe do wyruszenia w drogę powrotną do Wadowic.

 

EN71, Przewozy Regionalne, Światowe Dni Młodzieży

Skład trzech EN71 w barwach województwa dolnośląskiego (#1038+????+970) przed podstawieniem się jako dodatkowy pociąg regio z Krakowa Płaszowa do Zakopanego.

 

Dwie minuty po nim odjeżdżał inny specjalny regio na ŚDM. Tarnów – Kraków Główny. Tworzyły go ezt EN71-016 i EN71-015. Pierwsza jednostka w nowym „tygryskowym” malowaniu Przewozów Regionalnych. Druga w dotychczasowym szaro-czarno-czerwonym. Skład idealnie pokazywał więc różnice między jedną, a drugą wersją barw. Przyznam, że ta „tygryskowa” bardzo podoba mi się. Nie przepadam natomiast za układem kolorów prezentowanym przez EN71-015.

 

EN71, Przewozy Regionalne, Światowe Dni Młodzieży

Skład EN71-016 + EN71-015 z Tarnowa do Krakowa Głównego powoli wjeżdża na wypełniony pielgrzymami peron.

 

EN71, Przewozy Regionalne, Światowe Dni Młodzieży

EN71, Przewozy Regionalne, Światowe Dni Młodzieży

„Tygrysek” z Tarnowa w trakcie postoju na stacji Kraków Płaszów.

 

EN77, Koleje Małopolskie

Dodatkowy pociąg Kolei Małopolskich w relacji Wieliczka Rynek-Kopalnia - Kraków Płaszów kończy bieg. Tworzą go jednostki EN77-002 i EN77-003.

 

EN77, Koleje Małopolskie

Bezpośrednio po przyjeździe nastąpiła zmiana kierunku jazdy i skład EN77-003 + EN77-002 był już gotowy do drogi jako pociąg nr 33255 relacji Kraków Płaszów - Wieliczka Rynek-Kopalnia.

 

 EN64-003+EN99-003, Koleje Małopolskie

EN64-003+EN99-003, Koleje Małopolskie

Złożony z jednostek EN64-003 i EN99-003 pociąg osobowy Kolei Małopolskich relacji Wieliczka Rynek-Kopalnia - Kraków Lotnisko w trakcie wjazdu i postoju w Krakowie Płaszowie.

 

Na koniec podstawił się InterCity 31112 „Korczak” relacji Kraków Płaszów (13:32) – Kraków Główny (13:38/47) – Tomaszów Mazowiecki (15:52/53) – Warszawa Centralna (17:16/18:05) – Siedlce (19:13/14) – Biała Podlaska (20:00/01) – Terespol (20:27). Tworzyły go jednostki ED74-014 i ED74-008 z lat 2007 i 2008. Temat tych ezt co jakiś czas pojawia się w mediach, ponieważ część z nich jest odstawiona i niszczeje, czekając na remont, który raczej nie nastąpi w najbliższym czasie. W dodatku z komfortu (a raczej jego braku) oferowanego przez jednostki serii ED74 pasażerowie nie są zbyt zadowoleni.

 

ED74, PKP Intercity

ED74, PKP Intercity

 ED74-014 + ED74-008 jako InterCity 31112 „Korczak” w trakcie wjazdu na stację początkową i postoju na niej. Górą jedzie inny produkt firmy PESA, czyli tramwaj „Krakowiak”.

 

W trakcie tego krótkiego pobytu na stacji Kraków Płaszów nagrałem także materiał filmowy. Zobaczycie w nim głównie przedstawione na powyższych zdjęciach pojazdy. Na początek odjazd dolnośląskich jednostek EN57-905 + EN57-1446 + EN57-1103. Później pojawia się EN99-003 + EN64-003 jako pociąg Kolei Małopolskich w relacji Kraków Lotnisko – Wieliczka Rynek-Kopalnia. Kolejna scena to odjazd EN71-021 + EN71-022 do Rzeszowa. W kadrze pojawia się także manewrująca EU07-085. Ostrzegając dźwiękowo na wypełniony pielgrzymami peron wjeżdża EN99-001 + EN64-002. Zobaczycie także odjazd tego składu.

Dalszy ciąg filmu to wjazd i odjazd „tygryska”, czyli EN71-016 i EN71-015 z Tarnowa do Krakowa Głównego. Później odjeżdżają ED72-013 i ED72-002 do Wadowic. Następnie podstawiają się ED74-014 i ED74-008 do Terespola. Potem zobaczycie odjazd EN64-006 + EN99-004 jako osobowy Kolei Małopolskich ze stacji Kraków Lotnisko do Wieliczki Rynku-Kopalni. Na koniec w przeciwnej relacji pojedzie EN64-003 z EN99-003.

 

 

Na temat ŚDM w Krakowie jeszcze zamieszczę kilka wpisów. Nie będzie jednak już materiałów kolejowych.

 

Blog Transportowy na Google +

środa, 27 lutego 2013
Dzień Kolejarza w Krakowie (1)

Z okazji Dnia Kolejarza (25 listopada) już od wielu lat w różnych polskich miastach są organizowane okolicznościowe wystawy taboru połączone z innymi atrakcjami. Nigdy nie miałem okazji uczestniczyć w czymś takim. W końcu jednak udało mi się.

W niedzielę 25 listopada 2012 odwiedziłem stację Kraków Główny. Tam, na peronie pierwszym ustawiono tabor należący do firm: Przewozy Regionalne, PKP Cargo, PKP Intercity i PKP Energetyka. Do wszystkich pojazdów można było wejść i je dokładnie obejrzeć. Poniżej fotograficzna relacja. Niestety warunki świetlne i ustawienie pojazdów nie sprzyjały wykonaniu dobrych zdjęć.

Na początek skład PKP Intercity, czyli Siemens ES64U4 EuroSprinter nr 5 370 008 (EU44-008) z sześcioma wagonami.

 

Siemens EuroSprinter EU44-008

 Siemens EuroSprinter nr 5 370 008 (EU44-008).

 

Wagon sypialny   Wagon sypialny

Wagon sypialny   Wagon sypialny

Wagon sypialny   Wagon sypialny

Wagon sypialny    Wagon sypialny   Wagon sypialny

 Wagon sypialny

 Wagon sypialny serii WLAB10ouz nr 525170-70053-4 z 1979 roku.

  

Wagon z miejscami leżącymi   Wagon z miejscami leżącymi

Wagon z miejscami leżącymi   Wagon z miejscami leżącymi

Wagon z miejscami leżącymi   Wagon z miejscami leżącymi

 Wagon z miejscami leżącymi

Wagon z miejscami leżącymi serii B10cmnouz nr 615150-70008-1 z 1992 roku. Typ 134A, modernizacja Newag 2007.

 

Bezprzedziałowy wagon klasy 2   Bezprzedziałowy wagon klasy 2

Bezprzedziałowy wagon klasy 2   Bezprzedziałowy wagon klasy 2

 Bezprzedziałowy wagon klasy 2   Bezprzedziałowy wagon klasy 2 - tabliczka

 Bezprzedziałowy wagon drugiej klasy serii B10mnopuz nr 615120-90032-4 z 2001 roku. Typ 154Aa, producent H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych.

 

 Przedziałowy wagon klasy 2   Przedziałowy wagon klasy 2

 Przedziałowy wagon klasy 2   Przedziałowy wagon klasy 2

Przedziałowy wagon klasy 2   Przedziałowy wagon klasy 2

 Przedziałowy wagon klasy 2   Przedziałowy wagon klasy 2

 Przedziałowy wagon klasy 2   Przedziałowy wagon klasy 2 - tabliczka

 Przedziałowy wagon drugiej klasy serii B10bmnouz nr 615120-71141-6 z 1990 roku. Wyprodukowany w niemieckim Görlitz (typ XB), a w 2012 roku zmodernizowany w zakładzie H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych.

 

 Wagon restauracyjny   Wagon restauracyjny

 Wagon restauracyjny   Wagon restauracyjny

 Wagon restauracyjny

Wagon restauracyjny serii WRmnouz nr 615188-70188-7 z 1989 roku. Modernizacja przeprowadzona przez nowosądecki Newag w 2008 roku.

 

 Przedziałowy wagon klasy 1   Przedziałowy wagon klasy 1

 Przedziałowy wagon klasy 1   Przedziałowy wagon klasy 1

 Przedziałowy wagon klasy 1   Przedziałowy wagon klasy 1

 Przedziałowy wagon klasy 1   Przedziałowy wagon klasy 1

 Przedziałowy wagon klasy 1

 Przedziałowy wagon pierwszej klasy serii A9emnouz nr 615119-90047-5. To typ 156A, nówka z 2012 roku. Producent: H. Cegielski.

 

Spółka PKP Intercity pokazała także lokomotywę manewrową SM42-146 z 1968 roku oraz elektryczny zespół trakcyjny ED74-009 wyprodukowany w 2007 roku przez bydgoską Pesę (PKP Intercity posiada 14 takich ezt).

 

SM42-146 z PKP Intercity   SM42-146 z PKP Intercity

 SM42-146 z PKP Intercity

 SM42-146. Za lokomotywą ustawiono EuroSprintera ze składem, a przed nią ED74. Tak więc cały tor nr 9 zajmowała ekspozycja PKP Intercity.

 

ED74-009 z PKP Intercity   ED74-009 z PKP Intercity

 ED74-009 z PKP Intercity   ED74-009 z PKP Intercity

ED74-009 z PKP Intercity   ED74-009 z PKP Intercity

 ED74-009 z PKP Intercity   ED74-009 z PKP Intercity

ED74-009.

 

Spółka PKP Energetyka pokazała pociąg sieciowy PS-00.M-32 z 2006 roku. Za nim stała ekspozycja PKP Cargo (zmodernizowana lokomotywa manewrowa SM42 i wagony towarowe) i Przewozów regionalnych (EN77, zmodernizowane EN57 i EN81).

 

 Pociąg sieciowy PS-00.M-32    Pociąg sieciowy PS-00.M-32

 Pociąg sieciowy PS-00.M-32    Pociąg sieciowy PS-00.M-32

Pociąg sieciowy PS-00.M-32    Pociąg sieciowy PS-00.M-32

 Pociąg sieciowy PS-00.M-32    Pociąg sieciowy PS-00.M-32

Pociąg sieciowy PS-00.M-32    Pociąg sieciowy PS-00.M-32

 Pociąg sieciowy PS-00.M-32 z PKP Energetyka.

 

 Ekspozycja PKP Cargo i Przewozów Regionalnych w następnym kolejowym wpisie.

 

 Blog Transportowy na Facebooku