Blog Transportowy działa od 2009 roku. Jest poświęcony środkom transportu. Przeważają autobusy, ale nie brakuje także pojazdów szynowych, ciężarówek i trolejbusów. Jest tu także miejsce na wyjątkowe osobówki oraz teksty o samolotach i pływających środkach transportu. Autor w niniejszym blogu nie reprezentuje żadnej firmy i instytucji. Notki są wzbogacane informacjami prasowymi nadsyłanymi przez producentów. Jedyny poprawny adres bloga to www.blogtransportowy.blox.pl - w Internecie funkcjonuje podróbka bloga, która jest nikczemnym wykorzystaniem wypracowanej marki.
| < Październik 2017 > |
Pn Wt Śr Cz Pt So N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          
Google+

Wpisy z tagiem: EN81

poniedziałek, 12 października 2015
Dzień Kolejarza 2014 w Krakowie (2)

Kontynuuję relację z Dnia Kolejarza 2014 w Krakowie. Ostatnio (link) przedstawiłem ekspozycję PKP Cargo i PKP Energetyka. Teraz zapraszam do obejrzenia taboru pokazanego przez Przewozy Regionalne. Ten przewoźnik 7 grudnia 2014 zaprezentował trzy pojazdy. Najmniejszy z nich to wagon motorowy EN81-006, produkt firmy PESA Bydgoszcz, rocznik 2007. Za nim ustawiono dwa pojazdy wyprodukowane przez nowosądecki NEWAG. Nowiutki Impuls, czyli EN63-004 (rocznik 2014) i nieco starszy Pociąg Papieski, EN61-001 (rocznik 2006). Ten drugi niestety już bardzo zużyty i zaniedbany. Owszem, był przez pewien czas bardzo intensywnie eksploatowany, ale to nie znaczy, że można go tak zapuścić. Kubeł ciepłej wody, szmata i naprawdę dałoby się wyczyścić brudne elementy plastikowe, podłogę. Przyznam, że nie spodziewałem się, że pojazd urastający w pewnych kręgach do roli symbolu religijnego może tak wyglądać.

 

EN61-001, Pociąg Papieski, Przewozy Regionalne

EN61-001, Pociąg Papieski, Przewozy Regionalne

EN61-001, Pociąg Papieski, Przewozy Regionalne

 EN61-001, Pociąg Papieski, Przewozy Regionalne  EN61-001, Pociąg Papieski, Przewozy Regionalne

 EN61-001, Pociąg Papieski, Przewozy Regionalne  EN61-001, Pociąg Papieski, Przewozy Regionalne

EN61-001, czyli Pociąg Papieski.

 

Impuls, EN63-004, Przewozy Regionalne

Impuls, EN63-004, Przewozy Regionalne

Impuls, EN63-004, Przewozy Regionalne

Impuls, EN63-004, Przewozy Regionalne  Impuls, EN63-004, Przewozy Regionalne

Impuls, EN63-004, Przewozy Regionalne  Impuls, EN63-004, Przewozy Regionalne

Impuls, EN63-004, Przewozy Regionalne  Impuls, EN63-004, Przewozy Regionalne

Impuls eksploatowany przez Przewozy Regionalne, czyli EN63-004.

 

 EN81-006, Przewozy Regionalne

 EN81-006, Przewozy Regionalne

EN81-006, Przewozy Regionalne  EN81-006, Przewozy Regionalne

EN81-006, czyli najmniejszy element ekspozycji Przewozów Regionalnych.

 

W dalszej części relacji tabor wystawiony przez PKP Intercity - link.

 

 Wpisy poświęcone autobusom

Blog Transportowy na Facebooku

21:49, lukaszwoblog , kolej
Link Dodaj komentarz »
poniedziałek, 18 marca 2013
Dzień Kolejarza w Krakowie (2)

Wracam do prezentacji kolejowej ekspozycji na stacji Kraków Główny w listopadzie 2012. W części pierwszej pokazałem pojazdy należące do spółek PKP Intercity i PKP Energetyka. Czas zatem na Przewozy Regionalne i PKP Cargo.

Na początek pojazdy pasażerskie, czyli EN81, EN57 i EN77 z Przewozów Regionalnych.

 

EN81-001 na stacji Kraków Główny

EN81-001 wnętrze   EN81-001 wnętrze

 EN81-001 wnętrze

 EN81-001. Produkt bydgoskiej Pesy z 2005 roku.

 

 EN57-2061   EN57-2061

 EN57-2061   EN57-2061

 EN57-2061 z Przewozów Regionalnych. To dawne EN57-1294 z 1979 roku. Modernizacja w nowosądeckim Newagu w 2007 roku.

 

EN77-005   EN77-005 i EN57-2061

 EN77-005   EN77-005

EN77-005   EN77-005

 EN77-005   EN77-005

 EN77-005

EN77-005. Rocznik 2011, wyprodukowany w bydgoskiej Pesie.

Ekspozycja PKP Cargo to „kiosk”, czyli zmodernizowana lokomotywa manewrowa SM42 i pięć wagonów towarowych. Najbardziej niezwykły pokazałem na końcu - specjalna platforma.

 

SM42-1278  

 Dane techniczne zmodernizowanej SM42

 SM42-1278, czyli ex SM42-832 z 1976 roku. Modernizacja w Newagu Nowy Sącz w 2012 r. Własność PKP Cargo.

 

 Wagon węglarka serii Eaos   Wagon węglarka serii Eaos

 Wagon węglarka serii Eaos (typ 412W).

 

Wagon platforma serii Res   Wagon platforma serii Res

Platforma serii Res (typ 424Z).

 

 Wagon kryty z rozsuwanymi ścianami, seria Sikkps   Wagon kryty z rozsuwanymi ścianami, seria Sikkps

Wagon kryty z rozsuwanymi ścianami. Seria Sikkps. Pojazdy tego typu (426Sa) produkowane są w ZNTK Gniewczyna (przebudowa z platform typu 424Z). Służą do przewozu dłużycy i rur wymagających zabezpieczenia przed czynnikami zewnętrznymi w czasie transportu.

 

Wagon platforma serii Smms ze stelażami do przewozu kręgów blachy   Wagon platforma serii Smms ze stelażami do przewozu kręgów blachy

 Wagon platforma serii Smms ze stelażami do przewozu kręgów blachy   Wagon platforma serii Smms ze stelażami do przewozu kręgów blachy

Wagon platforma serii Smms ze stelażami do przewozu kręgów blachy. Stacja macierzysta Kraków Nowa Huta. 

 

 Wagon specjalny platforma serii Uaai   Wagon specjalny platforma serii Uaai

Wagon specjalny platforma serii Uaai    Wagon specjalny platforma serii Uaai

Wagon specjalny platforma serii Uaai    Wagon specjalny platforma serii Uaai

Wagon specjalny platforma serii Uaai    Wagon specjalny platforma serii Uaai

Wagon specjalny serii Uaai (typ 605Z). Ośmioosiowa platforma z obniżoną podłogą. Przeznaczona do przewozu ciężkich ładunków przemysłowych o przekroczonej skrajni. Stacja macierzysta Łódź Żabieniec.

 

Dodatkowo (po wcześniejszym wpisaniu się na listę uczestników) można było zwiedzić nastawnię dysponującą, megafon, lokomotywownię i centrum monitoringu.

 

 Blog Transportowy na Facebooku