Blog Transportowy działa od 2009 roku. Jest poświęcony środkom transportu. Przeważają autobusy, ale nie brakuje także pojazdów szynowych, ciężarówek i trolejbusów. Jest tu także miejsce na wyjątkowe osobówki oraz teksty o samolotach i pływających środkach transportu. Autor w niniejszym blogu nie reprezentuje żadnej firmy i instytucji. Notki są wzbogacane informacjami prasowymi nadsyłanymi przez producentów. Nowy adres, pod którym publikowane są najnowsze wpisy to: www.blogtransportowy.eu.
| < Grudzień 2017 > |
Pn Wt Śr Cz Pt So N
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Google+

Wpisy z tagiem: ford

niedziela, 27 grudnia 2015
Rajd Krak 2013 – trzecia część

Piękne osobówki w Krakowie. Ponownie zapraszam na Rynek Główny. Zobaczcie trzecią część fotorelacji z Międzynarodowego Rajdu Pojazdów Zabytkowych Krak 2013. Tu link do wcześniejszego odcinka. 

Ten samochód już pojawił się w Blogu Transportowym, w relacji z Kraka 2012 (link). „Maszyna do szycia”, czyli Singer. Dokładnie Singer 9 Roadster, który przyjechał z Poznania:

 

Singer 9 Roadster, Rajd Krak 2013

 

Słynne Porsche 911 Carrera. W produkcji od 1964 roku. Auto przez lata przechodziło różne modyfikacje, ale jego charakterystyczne kształty nie ulegały zmianie. Model 911 Carrera nadal znajduje się w ofercie producenta. Swoisty ewenement. Niemcy pobili więc (pod względem długości produkcji) kultowe radzieckie ciężarówki ZiŁ i GAZ. Prezentowany egzemplarz niestety jest lekko uszkodzony. W jednej z relacji z rajdu przeczytałem, że dwa ze startujących samochodów miały wypadki. W jeden z nich jakiś „geniusz” wjechał cofając na oślep, a drugiego zniszczył taksówkarz nagle otwierając drzwi swojego auta. Carrera jest zatem jednym z tych pechowców:

 

Porsche 911 Carrera, Rajd Krak 2013

 

Piękny Wartburg 312 De-lux z roku 1963. Jak podaje strona internetowa Automobilklubu Krakowskiego, pojazd jest w stanie oryginalnym, nie był restaurowany:

 

Wartburg 312 De-lux, Rajd Krak 2013

 

Maleństwo, które prezentowałem już w relacji z rajdu Krak 2012. To Morris Mini z roku 1977:

 

Morris Mini, Rajd Krak 2013

 

Produkowana w latach 1963 – 1976 Lancia Fulvia także uczestniczyła w Kraku 2012 (link). Był to egzemplarz, który przyjechał z Włoch. W edycji 2013 zaprezentowano pojazd, który do Krakowa dotarł z Warszawy:

 

Lancia Fulvia, Rajd Krak 2013

 

Słynny Ford Mustang, tu w wersji kabriolet:

 

Ford Mustang kabriolet, Rajd Krak 2013

 

To jeszcze nie wszystkie piękne oldtimery, które udało mi się sfotografować w trakcie rajdu Krak 2013. Do tematu powrócę.

 

Blog Transportowy na Google +

Tagi: ford oldtimer
16:36, lukaszwoblog , osobówki
Link Dodaj komentarz »
piątek, 30 stycznia 2015
Rajd Krak 2013 – druga część

Ciąg dalszy prezentacji pojazdów biorących udział w Międzynarodowym Rajdzie Pojazdów Zabytkowych Krak 2013. Etap VI, Konkurs Elegancji. 29.06.2013. Tu link do pierwszej części.

Kiedyś to auto dominowało na polskich drogach. Teraz to już coraz rzadszy widok. Szczególnym rarytasem są egzemplarze z pierwszego okresu produkcji. „Maluch”, czyli Polski Fiat 126p, który przyjechał z Wieliczki. Na przedniej szybie widnieje 1974 rok. Produkcję tego modelu uruchomiono w 1973 roku:

 

Polski Fiat 126p, rajd Krak 2013

Polski Fiat 126p, rajd Krak 2013

 

Aston Martin 15/98, czyli brytyjski kabriolet z końca lat 30-tych ubiegłego wieku:

 

Aston Martin 15/98, rajd Krak 2013

 

BMW 2002ti. Model ten był produkowany na początku lat 70-tych ubiegłego wieku:

 

BMW 2002ti, rajd Krak 2013

 

MG MGB prezentowałem już w relacji z Kraka 2012. Wówczas był to czarny kabriolet, który przyjechał z Wielkiej Brytanii (link). W roku 2013 można było podziwiać inny egzemplarz, który dotarł z województwa śląskiego. Żółty i już nie kabriolet:

 

MG MGB, rajd Krak 2013

 

Relację z poprzedniego rajdu rozpocząłem prezentacją pięknego Forda A (tu link). W edycji 2013 wziął udział inny przedstawiciel tego modelu. Tym razem kabriolet. Ford A był produkowany w latach 1927 – 1931, zastępując słynny model „T”:

 

Ford A, rajd Krak 2013

Ford A, rajd Krak 2013

 

Kolejny kabriolet, MG (Morris Garages) TD. Ten model był produkowany w latach 1950 – 1953:

 

MG (Morris Garages) TD, rajd Krak 2013

 

Dostojny i elegancki. Jaguar Mark II. Te luksusowe, sportowe auta były produkowane w latach 1959 – 1969:

 

Jaguar Mark II, rajd Krak 2013

 

Jaguarem kończę tę część relacji. Rajd Krak 2013 za jakiś czas znów powróci do Bloga Transportowego. Tu link.

 

 Blog Transportowy na Google +

Blog Transportowy na Facebooku

Tagi: fiat ford
19:11, lukaszwoblog , osobówki
Link Dodaj komentarz »
poniedziałek, 12 stycznia 2015
Rajd Krak 2013

W dziale Osobówki bez wątpienia królują starsze, historyczne pojazdy. Ogromnym źródłem materiałów do następnych wpisów są dla mnie kolejne edycje rajdu Krak. Dość obfitą relację z roku 2012 już przedstawiłem. Tu link. Teraz zachęcam do obejrzenia fotorelacji z rajdu Krak 2013. Zapraszam na Rynek Główny w Krakowie. Tam 29 czerwca 2013 odbył się tradycyjny Konkurs Elegancji. Niestety ze względu na bardzo ograniczony czas nie udało mi się udokumentować wszystkich pojazdów. Nie mogłem czekać na rozpoczęcie konkursu – fotografowałem samochody jeszcze przed nim, w trakcie dojeżdżania do miejsca prezentacji. Było to bardzo uciążliwe, bo po Rynku Głównym przemieszcza się ogromna ilość osób, które wręcz idealnie wchodziły w kadr.

Na początek gość z Brzeska, czyli Triumph Roadster 2000, rocznik 1949. Prezentowałem go już na zdjęciach z ubiegłego roku:

 

Triumph Roadster 2000, rajd Krak 2013

 Triumph Roadster 2000, rajd Krak 2013

 

Opel Kadett to dość znany model samochodu zza zachodniej granicy Polski. Szczególnie chętnie sprowadzany do kraju po upadku komunizmu. Nie każdy jednak wie, że jego pierwsza wersja powstała już w latach 30-tych ubiegłego wieku. Dokładnie w roku 1936 narodził się Opel Kadett I. W rajdzie Krak 2013 wziął udział reprezentant modelu Kadett II, który był produkowany w latach 1938 – 1940. Ten egzemplarz pochodzi z 1938 roku. Auto na nowotarskich numerach rejestracyjnych:

 

Opel Kadett II, rajd Krak 2013

 Opel Kadett II, rajd Krak 2013

 

Również z roku 1938 jest Fiat/NSU 1100 GLÄSER. Wyprodukowany w Niemczech, na licencji Fiata Millecento. Obecny właściciel posiada go już od roku 1970. W 1994 przeprowadzono remont kapitalny samochodu. Auto nadal na czarnych tablicach rejestracyjnych:

 

Fiat/NSU 1100 GLÄSER, rajd Krak 2013

 Fiat/NSU 1100 GLÄSER, rajd Krak 2013

 

Mercedes W136 już gościł w Blogu Transportowym (link). W rajdzie z 2013 roku brał udział inny egzemplarz, który przyjechał z Myślenic (rejestracja KMY...). Jak już pisałem, ten model produkowano w latach 1936 – 1942 i po przerwie wojennej od roku 1946 do 1955:

 

Mercedes-Benz W136 , rajd Krak 2013

 

Piękny Ford Mustang:

 

Ford Mustang, rajd Krak 2013

Ford Mustang, rajd Krak 2013

 

Luksusowe, eleganckie auto, czyli BMW 501. Typ ten produkowano w latach 1951 – 1958. „Barokowy anioł” (tak samochód  nazywano ze względu na charakterystyczny kształt) był pierwszym modelem BMW wytwarzanym po drugiej wojnie światowej:

 

 BMW 501, rajd Krak 2013

 

Ciąg dalszy fotograficznej relacji z rajdu Krak 2013 w następnym wpisie działu Osobówki. Tu link.

 

Blog Transportowy na YouTube, kanał Lukaszwo

 Blog Transportowy na Facebooku

sobota, 22 marca 2014
Nowy Jork – Lexington Avenue (4)

W Blogu Transportowym już trzy razy prezentowałem zdjęcia wykonane przez firmę Google w Nowym Jorku, na Lexington Avenue. Były więc ciężarówki i dwa razy autobusy (miejskie i inne). Na koniec zostawiłem pojazdy najliczniej występujące na słynnej alei. To osobówki, które w moich wpisach nie pojawiają się zbyt często. Nie zajmę się jednak zwykłymi, prywatnymi pojazdami, tylko tymi moim zdaniem najciekawszymi. Na początek element charakterystyczny Nowego Jorku, czyli słynne żółte taksówki. NYC Taxi na Street View zobaczymy w ilościach wręcz ogromnych. Wszędzie jest ich pełno, co tylko dowodzi faktu, jak bardzo w tym mieście jest popularne korzystanie z tego rodzaju transportu. Żółty kolor obowiązuje od 1967 roku. Na poniższym zdjęciu Ford Crown Victoria z dokładnie widocznym logo taksówkowym. Zdjęcie zostało zrobione w maju 2011. Od 2012 roku obowiązuje już nowe logo, czyli duża litera T, a przed nią znacznie mniejsze „NYC”. Produkcja modelu Crown Victoria zakończyła się we wrześniu 2011:

 

Ford Crown Victoria, NYC Taxi

 

Wszędzie żółto, czyli „taksówkowe stada” jadą, inne odpoczywają:

 

NYC Taxi

 NYC Taxi

 

Taksówki i widok na nowojorskie drapacze chmur:

 

NYC Taxi

 

Obok jednej z taksówek Google utrwaliło dłuższą osobówkę, czyli limuzynę Lincoln Town Car:

 

Lincoln Town Car

 Lincoln Town Car

 

NYPD, czyli New York Police Department. Ta nazwa i oznaczone nią pojazdy regularnie pojawiają się w wielu filmach sensacyjnych. Po Lexington Avenue co jakiś czas przemieszczają się policyjne radiowozy i one także zostały sfotografowane. Na początek Chevrolet Impala:

 

Chevrolet Impala, NYPD

 

Jeszcze jeden Chevrolet Impala. Chyba właśnie podejmowana jest interwencja:

 

Chevrolet Impala, NYPD

 

Ciekawe kształty, czyli Toyota Prius, a w tle inny pojazd NYPD. Przyznam, że zawsze podobały mi się policyjne radiowozy z USA. Pewnie też przez to, że każdy region ma inaczej pomalowane pojazdy. Niczym malowanie zakładowe autobusów. Jakiś czas temu na Blogu Transportowym pojawił się pojazd policyjny ex Chicago (tu link):

 

Toyota Prius, NYPD

 

Taksówki, limuzyny, radiowozy to normalne i powszechnie występujące pojazdy (limuzyny może mniej, choć akurat na tej alei pewnie pojawia się ich dość sporo). Na Lexington Avenue zobaczymy także dość nietypowe „osobówki”. Być może był to przypadek, być może to stałe miejsce ich postoju. Faktem jest, że pośród zwykłych pojazdów zaparkowało kilka wojskowych Hummerów. To dość ciekawy widok:

 

Hummer, New York, Lexington Avenue

 Hummer, New York, Lexington Avenue

 Hummer, New York, Lexington Avenue

 

Na koniec wirtualnej podróży po słynnej alei karetki. Osobówki to wprawdzie już nie są, ale gościnnie mogą wystąpić w tym dziale.  Poniższy Ford ma dość nietypowego właściciela, którym jest straż pożarna. Taka strażacka karetka. Przyznam, że nie mam pojęcia, na jakiej zasadzie działają takie karetki, czy np. ich wyjazdy mają związek z zagrożeniem pożarowym. Ta na poniższym zdjęciu w trakcie interwencji. Na pojeździe napisy: „F.D.N.Y. AMBULANCE”:

 

Ford, F.D.N.Y. AMBULANCE

 

Dwie zwykłe karetki, których obsługa chyba przyjechała na kawę. Warto zwrócić uwagę na hebrajskie napisy na bokach pojazdów:

 

NYC Ambulance

 

Zapraszam do lektury pozostałych wpisów, w których wykorzystałem zdjęcia ze Street View.

Za jakiś czas znów zaproszę na wirtualną, transportową wycieczkę po Nowym Jorku. Tym razem zwiedzimy Madison Avenue.

 

Wpisy poświęcone autobusom

Blog Transportowy na Facebooku

środa, 22 stycznia 2014
Nowy Jork – Lexington Avenue (3)

Ciąg dalszy wirtualnej podróży po Nowym Jorku.

Na Lexington Avenue samochód Google utrwalił także inne autobusy. W sumie można powiedzieć, że to takie ciężarówki, którym zamontowano pasażerską budę. GMC oznaczone numerem 349 wozi turystów:

 

Autobus GMC, Nowy Jork

 

Inny dziwoląg, czyli mały autobus na bazie Forda E450. Tego typu zabudowy wykonują różne firmy, np. kanadyjski Girardin. Nie podjąłem się jednak próby dokładnego ustalania co to za cudo. Z tyłu winda na wózek inwalidzki:

 

Ford E450, Nowy Jork

 Ford E450, Nowy Jork

 

Przy Lexington Avenue znajduje się szkoła (może więcej niż jedna), więc zobaczymy na niej także charakterystyczne żółte autobusy szkolne. Element bardzo amerykański, pojawiający się regularnie w wielu produkcjach filmowych made in USA. Pojazd poniżej to efekt współpracy słynnego producenta autobusów szkolnych Blue Birda z kanadyjskim Girardinem, czyli Micro Bird G5 znany także jako Girardin  G5. Autobus produkowany na podwoziu Chevroleta. Pojazd jeżdżący po Nowym Jorku w dowodzie rejestracyjnym ma na pewno wpisaną markę Blue Bird:

 

Blue Bird Micro Bird G5

 Blue Bird Micro Bird G5

 

IC Bus CE, gdzie „IC Bus” to marka, a „CE” to nazwa modelu. IC Bus należy do koncernu Navistar, który produkuje także ciężarówki marki International. Model ten jest nadal w ofercie, w której znajdziemy informacje, że to autobus mocny, solidny i zapewniający pasażerom większe bezpieczeństwo niż produkty konkurencji oraz łatwy w utrzymaniu. W zależności od długości może zabrać od 29 do 77 pasażerów. Utrwalony przez Google IC Bus to raczej ta najdłuższa opcja:

 

IC Bus CE

    IC Bus CE

 

Tak IC Bus CE wygląda od strony drzwi, czyli krótki film znaleziony na YouTube oraz screen - widok na część tylną. Na pojeździe duży napis nakazujący zatrzymanie jadącego za autobusem pojazdu - gdy migają czerwone światła:

 

 IC Bus CE

 

 

Za IC Busem jedzie trochę starsza zabudowa na Chevrolecie, czyli wcześniejsza wersja Blue Birda Micro Birda:

 

 Blue Bird Micro Bird

 Blue Bird Micro Bird

 Blue Bird Micro Bird

 

Na tym kończę prezentację ciężarówek i autobusów z nowojorskiej Lexington Avenue. W kolejnej, ostatniej już części coś mniejszego.

Wpisy ze zdjęciami Street View.

 

Blog Transportowy na Google +

Blog Transportowy na Facebooku 

niedziela, 26 sierpnia 2012
Rajd Krak 2012

W dniach 5-8 lipca 2012 odbył się Międzynarodowy Rajd Pojazdów Zabytkowych Krak 2012. Impreza niezwykła, bo biorą w niej udział historyczne pojazdy. Niektóre kiedyś popularne, inne zbudowane tylko w niezbyt licznej serii. Łączy je jedno – są oczkiem w głowie swoich właścicieli. Wyjątkowo zadbane i odrestaurowane z ogromną dokładnością. Ich oglądanie to prawdziwa przyjemność, której nie mogłem sobie odmówić. Oldtimery swój rajd rozpoczęły w Krakowie, z którego przejechały do Wadowic i dalej z postojami w Zakrzowie, Kalwarii Zebrzydowskiej i Lanckoronie wróciły do Krakowa. Łącznie ponad 120 km.

W rajdzie uczestniczyło ponad 40 pojazdów. Można było je podziwiać w sobotę 7 lipca na Rynku Głównym w Krakowie. Wówczas, o 12:45 rozpoczął się Konkurs Elegancji. Uczestnicy prezentowali swoje pojazdy oraz siebie – w strojach z okresu, w którym powstało dane auto. Było to niezwykłe widowisko, którego podziwianie w pewien sposób utrudniało palące słońce.

Poniżej fotoreportaż z Konkursu Elegancji. Fotografowałem także pojazdy, które w rajdzie nie brały udziału, ale zostały zaprezentowane na płycie rynku. Niestety modeli wszystkich samochodów nie udało mi się ustalić, dlatego część zdjęć jest dość ogólnie podpisanych. Ze względu na ilość pojazdów wpis ten został podzielony na trzy części. Zatem miłego oglądania.

 

 Ford A

 Ford A

Ford A. Model ten powstawał w latach 1927 - 1931, w zakładach Forda w Stanach Zjednoczonych oraz w Argentynie, Francji, Kanadzie, Niemczech i w Wielkiej Brytanii. Prezentowany egzemplarz to rocznik 1928, po renowacji w 2010 r.

 

Citroen C4

Citroën C4. Był produkowany w latach 1928 - 1932.

 

 Citroën 10CV Type B14

Citroën 10CV Type B14

Citroën serii B. W Internecie znalazłem informację, że to dokładnie: Citroën 10CV Type B14 - taki podpis widniał pod jego zdjęciem. Rocznik 1927. Auto przyjechało do Krakowa z Niemiec.


 

 DKW F5 Sport

DKW F5 Sport

DKW F5 Sport z 1936 roku. Także gość z Niemiec.

 

 Ford Eifel

Ford Eifel - produkowany w latach 1935 - 1940 w zakładach w Niemczech i na Węgrzech. Nazwa Eifel pochodzi od pasma górskiego w południowo-zachodnich Niemczech. Poniżej krótki filmik pokazujący ten pojazd w ruchu:

 

 

 

BMW

BMW

BMW, niestety nie ustaliłem dokładnie jaki to typ. Najprawdopodobniej model 315, który był produkowany w III Rzeszy, w latach 1934 - 1937.

 

 Singer 9

Singer 9

Singer 9 Roadster. Produkowany w Anglii w okresie 1939 - 1949. W trakcie drugiej wojny światowej produkcja została wstrzymana (1940 - 1946). Jak podają źródła internetowe jest to rocznik 1939.

 

 Dodge Brothers

 Dodge Brothers

Dodge Brothers.

 

 Warszawa M20

 Warszawa M20

Warszawa M20. Model ten produkowano w latach 1951 - 1957.

 

 Jaguar XK 140 FHC z 1955 r

 Jaguar XK 140 FHC z 1955 r

Jaguar XK 140 FHC z 1955 roku.

 

 AWZ P70

 AWZ P70

AWZ P70. Produkowany w NRD w latach 1955 - 1959, od roku 1958 pod nazwą Sachsenring P70. Nadwozie wykonane z tworzyw sztucznych (duroplast), z którego zasłynął jego następca - Trabant.

 

Wkrótce dalsza relacja z Kraka 2012.

 

niedziela, 01 stycznia 2012
Osobówki w Grecji

Grecy uwielbiają motoryzację. Swoimi pojazdami jeżdżą dosłownie wszędzie. Znaki zakazu, nakazu, czy w ogóle jakiekolwiek przepisy to nie problem. Jedzie się tam, gdzie się chce. Niestety jest to często bardzo denerwujące. Tam, gdzie nie da się wjechać samochodem,  tam wjadą motorkiem (np. w miasteczkach na wyspach, gdzie uliczki między gęstą zabudową są dość wąskie). Pośród tego całego powiedzmy motoryzacyjnego zamieszania i ogromu różnych, ale jednak bardzo podobnych pojazdów czasami zdarzają się jakieś bardzo ciekawe wyjątki. Stare, wręcz zabytkowe osobówki. Kilka takich pojazdów widziałem i to właśnie im poświęcę ten wpis.

Na początek zapraszam do nadmorskiej Paralii. Tam pośród całej masy zaparkowanych niekiedy zderzak w zderzak pojazdów natrafiłem na ciekawe maleństwo, czyli poprzednika naszego popularnego "malucha". To Fiat 500, który był produkowany w latach 1957 - 1975.

Fiat 500

Przy jednym z hoteli stał sobie dawny symbol luksusu, czyli Mercedes serii W114 (lub bliźniaczy W115 - nie ustaliłem), produkowany w latach 1968 - 1976. Na zdjęciu przedstawiciel drugiej serii, czyli wytwarzanej od 1973 roku.

Mercedes serii W114

W pobliżu przystani stał kolejny czynny zabytek, czyli Opel Rekord C. Pojazd ten produkowano w latach 1966 - 1971. 

Opel Rekord C

Opel Rekord C

Na następne ciekawe osobówki natrafiłem w Katerini. Tam tuż przy przystanku w centrum miasta stał Peugeot 304. Ten francuski pojazd produkowano w latach 1969 - 1980.

Peugeot 304

Peugeot 304

W pobliżu zaparkowano pięknego Forda Mustanga. Niestety zrobiłem mu tylko jedno zdjęcie (żałuję, że nie utrwaliłem tyłu) i wtedy pojawił się właściciel pojazdu. Był bardzo zadowolony, że ktoś interesuje się jego pojazdem. Coś tam nawet o nim opowiadał, ale tylko po grecku. Angielskiego nie znał. Potem tłumaczył nam, jak dojść na targ i o kolejnej fotce zapomniałem. Ford Mustang powstawał już od 1964 roku i stopniowo wprowadzano kolejne wersje. Ta z Katerini wygląda mi na lata 80-te.

Ford Mustang

Przy targu stał inny ciekawy pojazd. Niestety był to już wrak. Dokładnie Citroën GS, który powstawał w latach 1970 - 1986. W roku 1971 zyskał tytuł "Samochodu Roku".

Citroën GS

Na następną ciekawą osobówkę natrafiłem już w Paralii. To Opel Kadett C, czyli model produkowany w latach 1973 - 1979. Niestety widok na przód jest trochę nieostry.

Opel Kadett C

Opel Kadett C

Więcej osobówkowych zabytków nie fotografowałem.

Grecja 2011