Blog Transportowy działa od 2009 roku. Jest poświęcony środkom transportu. Przeważają autobusy, ale nie brakuje także pojazdów szynowych, ciężarówek i trolejbusów. Jest tu także miejsce na wyjątkowe osobówki oraz teksty o samolotach i pływających środkach transportu. Autor w niniejszym blogu nie reprezentuje żadnej firmy i instytucji. Notki są wzbogacane informacjami prasowymi nadsyłanymi przez producentów. Nowy adres, pod którym publikowane są najnowsze wpisy to: www.blogtransportowy.eu.
| < Grudzień 2017 > |
Pn Wt Śr Cz Pt So N
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Google+

Wpisy z tagiem: daf

czwartek, 26 stycznia 2017
5000 DAF-ów z Tajwanu

W grudniu 2011 opublikowałem tekst poświęcony montowni ciężarówek DAF na Tajwanie. Link. Wówczas producent tych pojazdów podawał, że w zakładach FASC - Formosa Automobile Sales Corporation z linii produkcyjnej zjechała tysięczna zmontowana lokalnie ciężarówka DAF CF85.

Po kilku latach, w styczniu 2017 wraca temat montowni w tajwańskiej miejscowości Dadu. Firma DAF Trucks właśnie ogłosiła, że z tamtejszej linii montażowej zjechała pięciotysięczna ciężarówka tej holenderskiej marki.

Jak podano w informacji prasowej, co tydzień DAF Trucks wysyła komponenty do swoich popularnych serii LF, CF i XF105 z fabryk w Eindhoven i Leyland na Tajwan, gdzie jej partner, Formosa Plastics Group montuje około czterech ciężarówek dziennie. Powstałe tam pojazdy są wyposażane w silniki PACCAR Euro-5. Aby sprostać rosnącemu popytowi na ciężarówki DAF na Tajwanie,  dwa lata temu nowoczesna linia montażowa w Dadu została znacznie rozbudowana.

„Jakość ciężarówek DAF montowanych na Tajwanie jest tak samo wysoka, jak jakość pojazdów zjeżdżających z linii produkcyjnych w Holandii i Wielkiej Brytanii. Pięciotysięczna tajwańska ciężarówka DAF jest ciągnikiem FT CF 85.410, który będzie używany do przewozu surowców dla przemysłu papierniczego” - powiedział Geert van Genugten, odpowiedzialny w DAF Trucks za sprzedaż na rynki Azji Południowo-Wschodniej.

 

DAF CF 85.410

Na pierwszym planie wyjątkowy DAF CF 85.410, czyli 5-tysięczna ciężarówka DAF wyprodukowana na Tajwanie. Jej właściciel to azjatycki gigant papierniczy, firma Shan-Loong. Łącznie kupiła ona już 115 ciężarówek marki DAF.



Warto jeszcze dodać, że DAF posiada prawie 30% udział w tajwańskim rynku samochodów ciężarowych powyżej 12 ton i jest liderem wśród pozaazjatyckich marek trafiających do tamtejszych przewoźników.


Blog Transportowy na Twitterze

Tagi: daf Tajwan
19:24, lukaszwoblog , ciężarówki
Link Dodaj komentarz »
środa, 23 marca 2016
DAF LF 2016

Zapraszam do lektury wpisu o modernizacji popularnej ciężarówki DAF LF. Materiał prasowy rozsyłany przez producenta pod koniec 2015 roku.


DAF LF 2016

Firma DAF wprowadza szeroką gamę ulepszeń do popularnych pojazdów do transportu dystrybucyjnego z serii LF. Udoskonalone zespoły napędowe, nowy pakiet aerodynamiczny i zwiększony wybór rozstawów osi oraz zbiorników paliwa umożliwiają uzyskanie jeszcze większego zwrotu z kilometra. Większość pojazdów LF 2016 jest standardowo wyposażona w najnowsze technologie poprawiające komfort i bezpieczeństwo, w tym układy AEBS, FCW, ACC i LDWS.

Udoskonalenia wprowadzane przez firmę DAF w pojazdach serii LF doskonale realizują założenia programu DAF Transport Efficiency — przyczyniają się do zmniejszania kosztów operacyjnych i zwiększania zyskowności. Obejmują one nowe tylne światła LED o bardzo długiej żywotności, nowe przygotowanie pod agregat chłodniczy Frigoblock dla silników PACCAR PX-5 o pojemności 4,5 l oraz główny wyświetlacz na desce rozdzielczej, który informuje kierowcę o odczytach z tachografu, czasie jazdy, dacie następnego przeglądu i stanie zabudowy.


Zoptymalizowany układ napędowy

Pojazdy z nowej serii LF 2016 zostały wyposażone w zoptymalizowane układy napędowe. Silnik PACCAR PX-5 o pojemności 4,5 l (112–157 kW/152–213 KM) zużywa do 5% mniej paliwa dzięki udoskonalonemu oprogramowaniu i lepszemu zarządzaniu temperaturą i powietrzem w układzie dodatkowego oczyszczania spalin.

Silnik PACCAR PX-7 o pojemności 6,7 l (164–231 kW/223–314 KM) można zamówić w połączeniu z 12-biegową zautomatyzowaną skrzynią biegów AS Tronic. W porównaniu ze standardową 6-biegową skrzynią biegów przekładnia ta pozwala zwiększyć limit dopuszczalnej masy całkowitej zespołu pojazdów nawet do 32 t. Ponadto niższa prędkość obrotowa silnika pozwoliła na dalsze obniżenie zużycia paliwa i poziomu hałasu.

 

Rozstaw osi do 6,9 m i pojemność zbiornika paliwa do 1240 litrów

Jedną z największych zalet pojazdów serii LF 2016 jest dostępność siedmiu nowych opcji rozstawów osi o szerokości do 6,9 m, które umożliwiają dostosowanie pojazdu do określonego zastosowania. Pozwala to na zwiększenie maksymalnej długości zabudowy do ponad 9 m.

Zwiększony rozstaw osi pozwala na montaż zbiorników paliwa o pojemności do 1240 l, co jest niespotykane w sektorze transportu dystrybucyjnego. Umożliwia to zwiększenie zasięgu i dostępności pojazdu oraz obniżenie kosztów poprzez tankowanie w miejscach, gdzie ceny paliwa są najniższe.

 

Optymalna aerodynamika: do 4% większa oszczędność paliwa

Aby zapewnić optymalne właściwości aerodynamiczne i jak najniższe zużycie paliwa, firma DAF wprowadziła nowe spoilery kabiny: górny i zakabinowe do modeli LF wyposażonych w kabinę Day Cab. Spoiler dachowy jest dostępny do wysokich i niskich zabudów i wraz z nowymi spoilerami zakabinowymi jest doskonale dopasowany do zabudów o szerokości od 2,5 do 2,55 m. Nowy pakiet aerodynamiczny zapewnia nawet do 4% niższe zużycie paliwa w porównaniu z obecnie stosowanym rozwiązaniem.

 

Dodatkowe ulepszenia mające na celu poprawienie wydajności

Firma DAF wprowadziła dodatkowe udoskonalenia mające na celu poprawę wydajności. Nowy wlot powietrza znajdujący się bezpośrednio za kabiną zapewnia optymalny przepływ powietrza, pozwalając przy tym na montaż wyposażenia opcjonalnego, takiego jak regulowane spoilery dachowe, urządzenie chłodnicze nad kabiną czy dachowa kabina sypialna.

Pojazdy DAF z serii LF 2016 do transportu chłodniczego mogą zostać fabrycznie wyposażone w przygotowanie pod agregat chłodniczy Frigoblock (chłodzony płynem, 22,5 kW) w połączeniu z czterocylindrowym silnikiem PACCAR PX-5 o pojemności 4,5 l.

Opcjonalnie dostępne są nowe światła LED, oferowane dotychczas w modelach CF i XF. Te energooszczędne światła zostały zaprojektowane w taki sposób, aby ich żywotność wystarczała na cały okres eksploatacji pojazdu. Jest to kolejny przykład realizacji programu DAF Transport Efficiency.

 

Dodatkowe informacje dla kierowców

Asystent wydajności firmy DAF do modeli LF, CF i XF przekazuje kierowcy szczegółowe informacje na temat zużycia paliwa, sposobu hamowania oraz efektywności przewidywania sytuacji na drodze.

W nowym modelu LF 2016 informacje z tachografu są wyświetlane na wyświetlaczu głównym. Pozwala to kierowcy bardziej efektywnie monitorować czas i prędkość jazdy oraz pomaga unikać łamania przepisów. Wyświetlane są również informacje o zbliżającym się terminie następnego przeglądu serwisowego pojazdu, co pomaga dopilnować terminowej obsługi serwisowej. Na podstawie karty kierowcy wyświetlacz automatycznie przełącza się na preferowany przez kierowcę język.

 

Udoskonalona integracja z zabudową

Informacje dotyczące zabudowy oraz wyposażenia dodatkowego (np. że żuraw załadowczy nie jest całkowicie złożony lub nie są zabezpieczone wysuwane nogi podporowe) mogą być wyświetlane na głównym wyświetlaczu. Jest to możliwe dzięki udoskonalonej komunikacji między podwoziem, a zabudową, co np. pozwala przesyłać do zabudowy informacje o neutralnym położeniu skrzyni biegów. Dodatkowo prędkość obrotowa przystawki odbioru mocy PTO i silnika mogą być monitorowane za pomocą centralnej magistrali CAN pojazdu z zabudowy i kabiny, co pozwala zapewnić maksymalny poziom wygody i wydajności.

 

Wyposażenie standardowe: układy AEBS, FCW, ACC i LDWS

Pojazdy DAF serii LF 2016 (od dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu wynoszącej 8 t oraz z zawieszeniem pneumatycznym na tylnej osi) są standardowo wyposażone w zaawansowany awaryjny układ hamulcowy (AEBS), układ ostrzegania przed uderzeniem przodem pojazdu (FCW) i tempomat adaptacyjny (ACC). Układ ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu (LDWS) stanowi również wyposażenie standardowe. Układy AEBS i FCW pomagają w uniknięciu kolizji. W sytuacjach awaryjnych układ AEBS automatycznie zmniejsza prędkość pojazdu, tak aby uniknąć zderzenia lub ograniczyć jej konsekwencje.

Tempomat adaptacyjny (ACC) automatycznie dostosowuje prędkość jazdy do poprzedzającego pojazdu. Dzięki temu między dwoma pojazdami utrzymana zostaje bezpieczna odległość. Pozwala to na maksymalne wykorzystanie funkcji tempomatu i w efekcie zmniejszenie zużycia paliwa. Układ ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu (LDWS) wykorzystuje kamerę umieszczoną za przednią szybą. Gdy dochodzi do nieumyślnego opuszczenia pasa ruchu przez pojazd, rozlega się dźwiękowy sygnał ostrzegawczy.

 

DAF Transport Efficiency

Te liczne udoskonalenia sprawiają, że pojazdy firmy DAF serii LF 2016 są istotnym krokiem ku polepszeniu wydajności samochodów ciężarowych, w myśl założeń programu DAF Transport Efficiency. Kluczowe zalety modeli LF firmy DAF do transportu dystrybucyjnego — takie jak duża ładowność dzięki niskiej masie pojazdu, dobra zwrotność zapewniana przez najmniejszy promień skrętu w tej klasie pojazdów oraz wysoki komfort i łatwa obsługa, którą tak cenią sobie kierowcy — pozostają niezmienione. Produkcja pojazdów firmy DAF serii LF 2016 rozpoczęła się w grudniu 2015.

 

DAF LF 2016

DAF LF 2016

DAF LF 2016.

 

Oto, co na swój temat podaje DAF:

Firma DAF Trucks N.V. — część amerykańskiego koncernu PACCAR Inc., jednego z największych na świecie producentów ciężkich pojazdów ciężarowych — jest wiodącym producentem lekkich, średnich i ciężkich pojazdów ciężarowych. Firma DAF produkuje kompleksową gamę ciągników siodłowych i podwozi pojazdów ciężarowych, dzięki czemu w jej ofercie można znaleźć rozwiązania do wszystkich zastosowań transportowych. DAF jest również wiodącym dostawcą usług: umów MultiSupport na naprawy i serwis, usług finansowych firmy PACCAR Financial oraz dostaw najwyższej klasy części zapewnianych przez firmę PACCAR Parts. Dodatkowo DAF opracowuje i wytwarza podzespoły, takie jak osie i silniki, zwłaszcza dla producentów autobusów i autokarów na całym świecie. Firma DAF Trucks N.V. dysponuje zakładami produkcyjnymi w Eindhoven w Holandii, Westerlo w Belgii, Leyland w Wielkiej Brytanii i Ponta Grossa w Brazylii oraz ponad tysiącem punktów dealerskich i serwisowych na całym świecie.

 

Zamów bezpłatny newsletter

sobota, 09 maja 2015
DAF-y serii CF i XF z kierowaną osią wleczoną

Na początku lutego 2015 roku DAF poinformował o wprowadzeniu na rynek ciągników siodłowych serii CF i XF z kierowaną osią wleczoną. To działania podjęte z myślą o zastosowaniach taboru wymagających dużej ładowności, a jednocześnie doskonałej zwrotności.

Jak podał producent, trójosiowe ciągniki siodłowe z serii CF i XF są wyposażone w kierowaną tylną oś wleczoną (7,5 t) z kołami o pojedynczym montażu, zamontowaną za osią napędzaną (13 t). Taka konfiguracja sprawia, że nowe modele idealnie sprawdzają się w trakcie manewrowania na niewielkiej przestrzeni, jednocześnie oferując zwiększoną nośność osi ciągnika, na przykład gdy za kabiną znajduje się żuraw. Ciągniki serii CF i XF z kierowaną osią wleczoną będą zatem często wykorzystywane do transportowania materiałów budowlanych oraz maszyn.

Firma DAF oferuje nowe, trójosiowe ciągniki siodłowe  serii CF i XF zarówno z silnikami PACCAR MX-11 o pojemności 10,8 l jak i PACCAR MX-13 o pojemności 12,9 l i mocy od 291 kW/396 KM do 375 kW/510 KM. W ramach założeń platformy DAF Transport Efficiency, w modelach tych dokonano ważnych udoskonaleń, które w połączeniu z innowacyjnymi technologiami (tempomat Predictive Cruise Control, zmiana biegów Predictive Shifting oraz tryb Eco) zapewniają oszczędności paliwa rzędu minimum 5%.

Ciągnik siodłowy z kierowaną osią wleczoną z serii CF może być wyposażony w kabinę Day Cab, Sleeper Cab lub Space Cab, natomiast model z serii XF jest dostępny z kabiną Space Cab lub Super Space Cab.

 

DAF CF FTN 6x2

 DAF CF z osią wleczoną.

 

 Wpisy poświęcone autobusom

Blog Transportowy na Facebooku

Tagi: daf technika
21:23, lukaszwoblog , ciężarówki
Link Dodaj komentarz »
niedziela, 12 kwietnia 2015
EcoTwin

Na początku kwietnia 2015 roku DAF rozesłał bardzo ciekawą informację prasową. Dotyczyła ona projektu o nazwie „EcoTwin”. Jak podano, podczas tygodnia motoryzacji firmy DAF i TNO zaprosiły holenderską minister infrastruktury i środowiska Melanie Schultz van Haegen-Maas Geesteranus oraz belgijską minister transportu Jackqueline Galant na specjalną prezentację. Odbyła się ona w Holandii, na drodze N270 w pobliżu miejscowości Helmond. Na czym polegała?

Dwa pojazdy ciężarowe połączone ze sobą za pośrednictwem sieci bezprzewodowej jechały w bliskiej odległości jeden za drugim. Kierowca samochodu jadącego jako drugi nie musiał przyspieszać, hamować ani nawet kierować swoim pojazdem. Takie wydarzenie można było obserwować w Holandii po raz pierwszy. Celem eksperymentu „EcoTwin” było pokazanie, że drugi pojazd może podążać tuż za pierwszym, wykorzystując informacje z radaru i kamery, przekazywane za pośrednictwem komunikacji bezprzewodowej. W wyniku tego przyspieszanie, hamowanie, a także kierowanie jadącym z tyłu autem odbywa się automatycznie, bez ingerencji kierowcy. Takie maksymalne zmniejszenie odległości między dwoma jadącymi ciężarówkami jest bardzo ekologiczne,  dające w dłuższej perspektywie oszczędności paliwa rzędu 10% oraz podobną wartość spadku emisji CO2.

Ron Borsboom, odpowiedzialny za rozwój produktów członek zarządu firmy DAF Trucks N.V. powiedział: „Wprawdzie pokazaliśmy, że tzw. automatyczne sprzężenie dwóch pojazdów ciężarowych jest teoretycznie możliwe, jednak nie oznacza to, że projekt jest ukończony. Czeka nas jeszcze sporo pracy, zanim zyskamy pewność, że ta technologia jest niezawodna w każdej sytuacji. Należy również podjąć odpowiednie działania w zakresie przepisów prawnych i odpowiedzialności. Wspólnie z firmą TNO przewidujemy, że firmy transportowe będą mogły bezpiecznie korzystać ze sprzężenia na holenderskich autostradach i głównych drogach regionalnych około 2020 roku”.

Kolejny etap programu „EcoTwin” to jazdy testowe na terenie portu w Rotterdamie. W tym projekcie wspieranym przez ministerstwo infrastruktury i środowiska uczestniczy również zarząd portu w Rotterdamie i organizacja Transport en Logistiek Nederland (TLN).

 

DAF, EcoTwin

DAF, EcoTwin

 DAF, EcoTwin

DAF-y w trakcie eksperymentalnego przejazdu programu „EcoTwin”.



Road Transport System Trans.eu

Blog Transportowy na Facebooku

wtorek, 17 lutego 2015
Ziaja z nowym DAF-em

Na początku lutego 2015 w siedzibie firmy DBK Gdańsk (autoryzowany serwis DAF Trucks Polska) uroczyście przekazano ciągnik siodłowy DAF XF 510 FT. Jego nabywca to znana z produkcji kosmetyków firma Ziaja. Pojazd ten jest pierwszą ciężarówką spełniającą normę Euro-6, która zasiliła flotę polskiego przedsiębiorstwa działającego w tej branży.

Kosmetyki i leki produkowane przez firmę Ziaja są już od dawna transportowane samochodami marki DAF. Początki współpracy między Ziają, a DBK sięgają 1996 roku. Od tamtego czasu producent kosmetyków nabył między innymi takie modele DAF-ów: FA 55.210, FA 75.250 ATi, FAR CF85, FAR XF95.430, FA LF45.180, FA LF55.220, FAR XF105.410, FAR XF105.510. Wszystkie ze specjalistyczną, chłodniczą zabudową. Opisywany ciągnik DAF XF 510 FT został objęty kontraktem DAF Multisupport Full Care, który zawiera pełen zakres czynności serwisowych (wszelkie naprawy i planowe obsługi). Jest on jednocześnie jednym z pierwszych w Polsce ciągników XF Euro-6 ze zmianami inaugurującymi wprowadzenie platformy DAF Transport Efficiency. Posiada kabinę Super Space Cab z pneumatycznym zawieszeniem (kabiny i przedniej osi). Napędza go silnik MX 13 o mocy 510 KM i maksymalnym momencie obrotowym 2.500 Nm sprzężonym ze zautomatyzowaną skrzynią biegów typu AS-Tronic, obejmującą funkcje FastShift, EcoRoll i układ Hill Start Aid. Przednie oświetlenie w technologii LED.

DAF XF 510 FT, Ziaja Ltd Zakład Produkcji Leków sp. z o.o.

DAF XF 510 FT dla firmy Ziaja.

 

Zastępca dyrektora handlowego DBK Gdańsk Jacek Błaszkowski na temat przekazywanego pojazdu powiedział: „Wnętrze kabiny zostało wyposażone na najwyższym poziomie, co znacznie poprawia komfort kierowcy – m.in. wentylowane i podgrzewane fotele Super Air ze skórzaną tapicerką z alcantarą, deska rozdzielcza wykończona aluminium. Na nowy ciągnik DAF XF firma Ziaja zawarła rekordowy, jak na polskie warunki, kontrakt Full Care, bo aż na 8 lat”. Uzupełniając tę wypowiedź dodam, że alcantara to używany do produkcji tapicerek materiał charakteryzujący się miękkością, odpornością na ścieranie, wysoką żywotnością oraz łatwością utrzymania.

 

 Wpisy poświęcone autobusom

 Blog Transportowy na Facebooku

Tagi: daf
20:53, lukaszwoblog , ciężarówki
Link Dodaj komentarz »
środa, 06 sierpnia 2014
Nowe Renaulty i DAF-y

W Blogu Transportowym sporo miejsca poświęcam starszym pojazdom. Szczególnie w dziale Ciężarówki występują one dość licznie. Zatem w ramach „oldtimerowej przerwy” w tym wpisie porcja nowości.

Najnowszy tabor jest regularnie kupowany przez polskich przewoźników. Przykładowo obecnie trwa dostawa 26 ciągników siodłowych Renault Trucks T dla firmy Wekta z Olsztyna. W maju odebrano pierwszą partię pojazdów, a pozostałe trafią do nowego właściciela do jesieni 2014 roku.

Jak podaje producent, zakupione pojazdy to Renault  Trucks T z silnikami o mocy 460 KM oraz jeden pojazd z silnikiem 440 KM. Jednostki napędowe, w które są wyposażone pojazdy Renault Trucks T to 11 i 13-litrowe silniki DTI Euro-6 o mocach odpowiednio 338 lub 323 kW. Zamówione pojazdy zostały wyposażone w skrzynie biegów Optidriver AT 2412E (14,94 - 1) ze sprzęgłem automatycznym. Zamontowano w nich zwalniacz OPTIBRAKE+ oraz kompresor napędzany od przystawki odbioru mocy, niezbędny do rozładunku cystern. Bazowo niska masa własna pojazdów Renault Trucks została dodatkowo obniżona aluminiowymi felgami, z aluminium wykonano również zbiorniki powietrza oraz zbiorniki na paliwo (główny i dodatkowy). Pojazdy wyposażono w pakiety ułatwiające pracę kierowcy i zarządzanie flotą: Optifleet Check, Optifleet Drive, Optifleet Map.

 

Renault Trucks T, Wekta Olsztyn

Renaulty serii T z olsztyńskiej Wekty.

 

Nowych właścicieli zyskują także najnowsze DAF-y. Przykładowo 20 ciągników siodłowych XF FT 460 Euro-6 odebrała firma INTRA z Iłowej. Ten przewoźnik eksploatuje ponad 100 pojazdów marki DAF. Nowe nabytki posiadają kabiny Space Cab i 12-biegową, zautomatyzowaną skrzynię biegów AS Tronic. Ponieważ będą jeździły w zestawach z naczepami silosami (INTRA to jeden z polskich liderów na rynku przewozów sypkich produktów chemicznych i spożywczych), zostały wyposażone w przystawkę odbioru mocy napędzającą kompresory do wydmuchu sypkiego ładunku.

 

DAF XF FT 460, Intra Iłowa

DAF-y XF FT 460 dla firmy Intra z miejscowości Iłowa.

 

Taka sama partia DAF-ów XF FT 460 Euro-6 Space Cab trafiła do przewoźnika o nazwie Francepol ze Starego Kisielina (okolice Zielonej Góry). Natomiast 17 egzemplarzy nowych ciągników siodłowych zasiliło flotę firmy Trans Petro Color Sp. z o.o. z Piaseczna.

 

DAF XF FT 460, Francepol Stary Kisielin

DAF-y XF FT 460, Francepol Stary Kisielin.

 

 DAF XF FT 460, Trans Petro Color Piaseczno

DAF-y XF FT 460, Trans Petro Color Piaseczno.

 

 Wpisy poświęcone autobusom

 Blog Transportowy na Facebooku

Tagi: daf Renault
20:52, lukaszwoblog , ciężarówki
Link Dodaj komentarz »
wtorek, 10 września 2013
Nowe DAF-y CF i LF Construction w wersji Euro-6

Na początku września DAF poinformował o wprowadzaniu na rynek nowej serii ciężarówek CF Construction w wersji Euro-6. Opracowano je z myślą o branży budowlanej, często eksploatującej tabor na terenie nieutwardzonym.

Nowe pojazdy wyróżniają się charakterystycznym czarnym „grillem” z dużymi wlotami powietrza i zderzakiem wykonanym z ocynkowanej stali – to dla zapewnienia maksymalnej trwałości. Zadbano także o trwałość reflektorów, których obudowy zrobiono z nietłukącego się tworzywa Lexan. Chłodnicę zabezpiecza umieszczona pod zderzakiem stalowa osłona (o grubości 3 mm), której dolna część pełni funkcję praktycznego, szerokiego stopnia. Osłona wytrzyma obciążenie wielkości 4 ton.

W zderzak nowego DAF-a CF Construction wbudowano światła przeciwmgielne i reflektory doświetlające zakręt. Jak podaje producent, dla ograniczenia kosztów eksploatacyjnych ów zderzak składa się z trzech elementów, które można wymieniać osobno. Zamontowano go dość wysoko, dzięki czemu uzyskano duży kąt natarcia, wynoszący 25 stopni. Inny czynnik ułatwiający jazdę po podłożu nieutwardzonym to 40-centymetrowy prześwit. Pracę kierowcy ułatwi oferowany opcjonalnie stopień na boku kabiny – dzięki niemu szybciej można sprawdzić ładunek, korzystając także ze specjalnego uchwytu na dachu.

Nowy DAF CF Construction jest oferowany jako trzyosiowe podwozie pod zabudowę 6x4 z 8- lub 9-tonową osią przednią i zespołem osi napędowych o nośności 19, 21 lub 26 ton. Nowy CF Construction jest oferowany także jako trójosiowy ciągnik siodłowy 6x4, idealny do transportu specjalnego, np. przewożenia pni drzew.

Dla zabudów typu betoniarka, czy wywrotka najlepsze jest podwozie 8x4. Jak podaje DAF, ma ono dwie 7,5-, 8- lub 9-tonowe kierowane osie przednie oraz zespół osi napędowych o nośności 19, 21 lub 26 ton. Podwozie to zapewnia masę całkowitą w zakresie od 32 do 44 ton.

Co napędza nowe „ciężkie” DAF-y? Opcje są różne. Może być to 12,9-litrowy silnik PACCAR MX-13 o mocy od 303 kW (410 KM) do 375 kW (510 KM) lub nowy 10,8-litrowy PACCAR MX-11 o mocy od 210 kW (290 KM) do 320 kW (440 KM). Opcjonalnie w CF-ach jest dostępna zautomatyzowana skrzynia biegów AS Tronic. Posiada ona specjalne ustawienia do jazdy w terenie, czyli daje możliwość szybszej zmiany biegów.

W przesłanych materiałach prasowych producent podaje także informacje na temat podwozia nowych ciężarówek CF Construction. Jest ono lekkie, mocne i łatwe do zabudowy. Przygotowano je pod montaż płyty DIN (można jej użyć np. do przymocowania pługu odśnieżnego), co jest nowym elementem charakterystycznym rodziny CF. Wszystkie modele są dostępne z umieszczoną pionowo rurą wydechową. W podwoziach 8x4 wbudowany jest układ SCR. Standardem we wszystkich CF Construction jest wlot powietrza montowany na dachu kabiny. Opcjonalnie pojazd można wyposażyć w cyklonowy filtr powietrza przydatny w warunkach dużego zapylenia.

 

DAF CF Construction

DAF CF Construction.

 

DAF poinformował także o powiększeniu oferty 19-tonowym modelem LF Construction, który wyglądem nawiązuje do opisanych powyżej CF-ów. Jest on dostępny z 6,7-litrowym silnikiem PACCAR PX-7 o mocy od 164 kW (220 KM) do 231 kW (310 KM). Nowy pojazd nadal oferuje wiele wyjątkowych rozwiązań znanych z wcześniejszych wersji LF, np. najmniejszy promień skrętu w swojej klasie, czy niską masę własną zapewniającą dużą ładowność.

 

DAF LF Construction

DAF LF Construction.

  

Nowe modele DAF-ów będą dostarczane klientom od początku 2014 roku.

 

Blog Transportowy na Facebooku

 Blog Transportowy na Twitterze

Tagi: daf
21:52, lukaszwoblog , ciężarówki
Link Dodaj komentarz »
środa, 17 października 2012
DAF śmieciarka dla Alby

Jak podaje DAF, Wrocławskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania Alba SA stało się posiadaczem nowej śmieciarki. To DAF FAN CF75.310 z zabudową komunalną firmy Geesinknorba – holenderskiego, jednocześnie największego w Europie producenta sprzętu do zbierania odpadów. Nowy pojazd jest przystosowany do opróżniania pojemników o pojemności od 110 do 1100 litrów. Można do niego także wrzucać śmieci spakowane w worki i odpady większych rozmiarów. Trzecia oś DAF-a jest skrętna, dlatego pojazd charakteryzuje się bardzo małym promieniem skrętu. Dzięki temu trudne manewry na wąskich uliczkach są znacznie łatwiejsze.

Nowa śmieciarka posiada silnik spełniający normę Euro-5, którego moc wynosi 310 KM. Manualna skrzynia biegów jest dziewięciostopniowa. W kabinie zamontowano klimatyzację, a dla poprawienia komfortu pracy kierowcy, jego pneumatyczny fotel wyposażono w ogrzewane siedzisko.

DAF FAN CF75.310 z zabudową komunalną firmy Geesinknorba

Blog Transportowy na Facebooku 

Tagi: daf
21:34, lukaszwoblog , ciężarówki
Link Komentarze (1) »
czwartek, 30 sierpnia 2012
DAF XF105 nagrodzony w Australii

Pojazdy ciężarowe są coraz częściej nagradzane w różnych konkursach. Jakiś czas temu publikowałem informację prasową o nagrodach dla MAN-a, a teraz czas na DAF-a. Jak podaje jego producent, DAF XF105 wygrał nagrodę Design Award™ w kategorii „Motoryzacja i transport” podczas gali Australian International Design Awards (AIDA) 2012 w Sydney. Pojazd ten wyróżniono za elegancki wygląd, ergonomię i wyjątkowy komfort.

Do konkurs AIDA Design Awards nominowane są projekty australijskie oraz z innych krajów. Edycja 2012 zgromadziła łącznie ponad 100 kandydatur do tytułu najlepszego designu. Model XF105 w Australii oferowany jest dopiero od marca 2012 i jak widać szybko przypadł do gustu również osobom niekoniecznie związanym z transportem. Jurorzy uznali, że jest on ciekawszy niż pojazdy osobowe znanych marek – Jaguar i Audi, które otrzymały niższe oceny. 

Poniżej zdjęcie australijskiego DAF-a XF105.

 DAF XF105 w Australii

Ciężarówki w Australii to bardzo ciekawy temat. W Internecie można znaleźć sporo materiałów. Bezcennym źródłem „ruchomych i dźwiękowych” informacji jest bez wątpienia Youtube. Zatem na zakończenie wpisu o wyróżnionym DAF-ie kilka innych ciężarówek z Australii. Parę screenów i około dwuminutowy film.

 Australian road trains

 Australian road trains

Australian road trains

Australian road trains

Australian road trains

Australian road trains

Australian road trains

niedziela, 27 maja 2012
Pierwszy DAF CF85 zmontowany w Maroku

Marokańskie wieści w informacji prasowej DAF-a:

10 maja 2012 r. linię produkcyjną w zakładzie CFAO Motors Maroc opuścił pierwszy zmontowany lokalnie DAF CF85. Jest to początek regionalnego montażu pojazdów ciężarowych DAF przez firmę CFAO, która od 2005 roku jest odpowiedzialna za marketing i sprzedaż ciężarówek DAF w Maroku.

CFAO Motors montuje w Maroku dwa modele popularnej serii DAF CF: dwuosiowy ciągnik do zastosowań ogólnych oraz czteroosiowe (8x4) podwozie pod zabudowę do użytku na przykład w branży wydobywczej. „To doskonałe pojazdy do ciężkiej dystrybucji krajowej, ponieważ są niezawodne, zapewniają kierowcy wysoki poziom komfortu i zużywają mniej paliwa” – wyjaśnia Philippe de Condé, dyrektor zarządzający działu pojazdów ciężarowych w firmie CFAO Motors Maroc. „Chcielibyśmy nadal umacniać pozycję firmy DAF w segmencie pojazdów powyżej 19 ton. Na 2012 rok planujemy osiągnięcie ponad 11-procentowego udziału na rynku – w porównaniu z 9%, które uzyskaliśmy w ubiegłym roku”.

Firma CFAO Motors Maroc montuje średnio pięć ciężarówek CF tygodniowo z tzw. pakietów CKD (ang. Completely Knocked Down – całkowicie zdemontowane), które są dostarczane do Casablanki z firmy DAF Trucks w Eindhoven. Firma DAF przeszkoliła personel zakładów CFAO w zakresie montażu. Gwarantuje to – podobnie jak uzyskany certyfikat ISO 9001 – że jakość samochodów ciężarowych montowanych w Maroku jest taka sama, jak tych produkowanych w Eindhoven.

„CFAO to wiodący, profesjonalny partner, który pracuje na rzecz dalszego umocnienia pozycji firmy DAF w Maroku” – mówi Michiel Kuijs, dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej firmie DAF Trucks N.V. „Osiągnięcie tego ambitnego celu jest możliwie dzięki eksperckiej sieci sześciu salonów sprzedaży i punktów serwisowych CFAO”.

Pierwszy DAF CF85 zmontowany w Maroku

DAF Trucks N.V. – spółka zależna amerykańskiego koncernu PACCAR Inc, jednego z największych na świecie producentów ciężkich samochodów ciężarowych – jest wiodącym producentem lekkich, średnich i ciężkich pojazdów ciężarowych, którego udział w rynku UE w 2011 roku w kategorii powyżej 15 t wyniósł 15,5%. DAF to również lider na rynku w segmencie ciągników siodłowych. Firma produkuje pełną gamę ciągników siodłowych i podwozi pod zabudowę, dzięki czemu w jej ofercie można znaleźć pojazdy do wszystkich zastosowań transportowych. Jest również liderem pod względem usług związanych z oferowanymi produktami: umów MultiSupport na naprawy i konserwację, usług finansowych firmy PACCAR Financial oraz najwyższej klasy serwisu części. Dodatkowo DAF opracowuje i wytwarza podzespoły takie jak osie i silniki, zwłaszcza dla producentów autobusów i autokarów na całym świecie. DAF Trucks N.V. posiada zakłady produkcyjne w Eindhoven w Holandii i Westerlo w Belgii oraz ponad 1000 dealerów i punktów serwisowych w Europie.

 Tekst i fot. DAF - informacja prasowa.

 
1 , 2