Blog Transportowy działa od 2009 roku. Jest poświęcony środkom transportu. Przeważają autobusy, ale nie brakuje także pojazdów szynowych, ciężarówek i trolejbusów. Jest tu także miejsce na wyjątkowe osobówki oraz teksty o samolotach i pływających środkach transportu. Autor w niniejszym blogu nie reprezentuje żadnej firmy i instytucji. Notki są wzbogacane informacjami prasowymi nadsyłanymi przez producentów. Nowy adres, pod którym publikowane są najnowsze wpisy to: www.blogtransportowy.eu.
| < Grudzień 2017 > |
Pn Wt Śr Cz Pt So N
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Google+

Wpisy z tagiem: Tajwan

czwartek, 26 stycznia 2017
5000 DAF-ów z Tajwanu

W grudniu 2011 opublikowałem tekst poświęcony montowni ciężarówek DAF na Tajwanie. Link. Wówczas producent tych pojazdów podawał, że w zakładach FASC - Formosa Automobile Sales Corporation z linii produkcyjnej zjechała tysięczna zmontowana lokalnie ciężarówka DAF CF85.

Po kilku latach, w styczniu 2017 wraca temat montowni w tajwańskiej miejscowości Dadu. Firma DAF Trucks właśnie ogłosiła, że z tamtejszej linii montażowej zjechała pięciotysięczna ciężarówka tej holenderskiej marki.

Jak podano w informacji prasowej, co tydzień DAF Trucks wysyła komponenty do swoich popularnych serii LF, CF i XF105 z fabryk w Eindhoven i Leyland na Tajwan, gdzie jej partner, Formosa Plastics Group montuje około czterech ciężarówek dziennie. Powstałe tam pojazdy są wyposażane w silniki PACCAR Euro-5. Aby sprostać rosnącemu popytowi na ciężarówki DAF na Tajwanie,  dwa lata temu nowoczesna linia montażowa w Dadu została znacznie rozbudowana.

„Jakość ciężarówek DAF montowanych na Tajwanie jest tak samo wysoka, jak jakość pojazdów zjeżdżających z linii produkcyjnych w Holandii i Wielkiej Brytanii. Pięciotysięczna tajwańska ciężarówka DAF jest ciągnikiem FT CF 85.410, który będzie używany do przewozu surowców dla przemysłu papierniczego” - powiedział Geert van Genugten, odpowiedzialny w DAF Trucks za sprzedaż na rynki Azji Południowo-Wschodniej.

 

DAF CF 85.410

Na pierwszym planie wyjątkowy DAF CF 85.410, czyli 5-tysięczna ciężarówka DAF wyprodukowana na Tajwanie. Jej właściciel to azjatycki gigant papierniczy, firma Shan-Loong. Łącznie kupiła ona już 115 ciężarówek marki DAF.



Warto jeszcze dodać, że DAF posiada prawie 30% udział w tajwańskim rynku samochodów ciężarowych powyżej 12 ton i jest liderem wśród pozaazjatyckich marek trafiających do tamtejszych przewoźników.


Blog Transportowy na Twitterze

Tagi: daf Tajwan
19:24, lukaszwoblog , ciężarówki
Link Dodaj komentarz »
środa, 21 grudnia 2011
Tysięczny DAF w Tajwanie i program ATe

Wpis poświęcony DAF-owi. Dwie informacje prasowe:


Tysięczna ciężarówka firmy DAF zmontowana na Tajwanie

 

W piątek 16 grudnia 2011 roku w zakładach FASC - Formosa Automobile Sales Corporation - na Tajwanie z linii produkcyjnej zjechała tysięczna zmontowana lokalnie ciężarówka DAF CF85. Firma DAF prowadzi aktywną działalność na Tajwanie od 2006 roku, a w zeszłym roku objęła pozycję lidera rynkowego wśród marek europejskich w segmencie ciężkich ciągników.

Firma Formosa Automobile Sales Corporation jest odpowiedzialna za marketing i sprzedaż samochodów ciężarowych firmy DAF na Tajwanie, a także za lokalną produkcję. Każdego tygodnia montuje się średnio dziesięć samochodów ciężarowych CF wykorzystując tak zwane zestawy CKD (ang. Completely Knocked Down – całkowicie zdemontowane), które są wysyłane z firmy DAF Trucks w Eindhoven do Tajpej. Firma DAF przeszkoliła personel zakładów FASC, dzięki czemu jakość samochodów ciężarowych montowanych na Tajwanie jest taka sama, jak tych produkowanych w Eindhoven lub Leyland.

DAF dostarcza dwu- i trzyosiowe ciągniki CF85 oraz podwozia pod zabudowę na rynek tajwański. „Pojazdy te doskonale sprawdzają się w ciężkim transporcie dystrybucyjnym ze względu na niską masę własną oraz wysoką nośność, doskonały komfort kierowcy i wyjątkowe połączenie kompaktowej kabiny z dużą mocą silnika” - tłumaczy Seiko Chen, prezes firmy FASC. „Współpracując z firmą DAF chcemy dalej umacniać swoją pozycję na rynku, a naszym celem na 2012 rok jest zarejestrowanie 650 pojazdów z serii CF w porównaniu z 450 pojazdami w tym roku. Badamy również możliwości lokalnego montażu ciężarówek dystrybucyjnych DAF LF”.

Jesteśmy dumni ze współpracy z firmą FASC” - wyjaśnia Michiel Kuijs, dyrektor zarządzający  pionu Sales Operations w firmie DAF Trucks N.V. „Firma FASC to wiodący, profesjonalny partner, który pracuje na rzecz dalszego umocnienia pozycji firmy DAF w Tajwanie. Doświadczenie firmy i odnoszone przez nią sukcesy na rynku bardzo ułatwią osiągnięcie tego celu”.

 

DAF CF85

 

DAF wprowadza na rynek modele CF85 i XF105 w ramach programu ATe


Firma DAF wprowadza jako część programu ATe (Advanced Transport efficiency) specjalne wersje ciągników siodłowych dla popularnych modeli CF85 i XF105. Ich parametry techniczne zostały całkowicie zoptymalizowane w celu uzyskania maksymalnej wydajności i oszczędności oraz możliwie najmniejszego wpływu na środowisko naturalne. Nowe modele ATe CF85 i XF105 są już dostępne.

Plan maksymalnego zmniejszenia zużycia paliwa wymagał przeprowadzenia badań nad doskonaleniem właściwości aerodynamicznych. Jednym ze sposobów na osiągnięcie tego celu jest zainstalowanie kompletu spojlerów dachowych i osłon bocznych w połączeniu z fartuchami bocznymi. Będą one stanowiły standardowe wyposażenie modeli ATe CF85 i XF105. Opony charakteryzujące się małym oporem toczenia również będą należały do wyposażenia standardowego. Występują w rozmiarze 315/70R22.5, aby obniżyć wysokość pojazdu oraz przyczyniać się do zmniejszania oporu powietrza.

Nowe modele ATe CF85 i XF105, są wyposażone w silnik PACCAR MX o pojemności 12,9 l, połączony z automatyczną skrzynią biegów AS Tronic z trybem zmiany przełożeń całkowicie zoptymalizowanym pod kątem zmniejszenia zużycia paliwa. Kierowca może zmieniać biegi samodzielnie jedynie przy prędkości poniżej 30 km/h oraz w przypadku stosowania hamulca silnikowego MX Engine Brake. We wszystkich pozostałych sytuacjach to układ elektroniczny wybiera idealny moment zmiany przełożenia.

Modele ATe są wyposażone w układ napędowy z redukcją 2,69:1, pozwalający osiągnąć optymalne zużycie paliwa. Wersja z redukcją 2,53:1 jest dostępna opcjonalnie w pojazdach do lekkich zastosowań. Modele ATe są również wyposażone w tempomat adaptacyjny, który pomaga zmniejszyć spalanie. Hamulec silnikowy DAF, który również przyczynia się do zmniejszania zużycie paliwa, a także poprawia nośność osi, został wykorzystany w charakterze retardera.

Ponadto, wszystkie modele ATe CF85 i XF105 są oferowane z pakietem szkolenia dla kierowców pojazdów DAF Eco*, dzięki któremu można uzyskać stałe zmniejszenie zużycia paliwa i emisji CO2, przeciętnie z 3 do 5%.

 

DAF XF105 ATe HR

 Tekst i fot. DAF - informacja prasowa.