Blog Transportowy działa od 2009 roku. Jest poświęcony środkom transportu. Przeważają autobusy, ale nie brakuje także pojazdów szynowych, ciężarówek i trolejbusów. Jest tu także miejsce na wyjątkowe osobówki oraz teksty o samolotach i pływających środkach transportu. Autor w niniejszym blogu nie reprezentuje żadnej firmy i instytucji. Notki są wzbogacane informacjami prasowymi nadsyłanymi przez producentów. Nowy adres, pod którym publikowane są najnowsze wpisy to: www.blogtransportowy.eu.
| < Grudzień 2017 > |
Pn Wt Śr Cz Pt So N
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Google+

Wpisy z tagiem: fiat

poniedziałek, 08 maja 2017
Rajd Krak 2013 – czwarta część

Kolejna część relacji z niezwykłego pokazu pięknych, historycznych osobówek, czyli z Konkurs Elegancji Rajdu Krak 2013 na krakowskim Rynku Głównym. Wcześniejszy materiał pod tym linkiem. Samochody jechały w kolumnie, a obok nich przechodziło dość sporo osób, więc nie było łatwo fotografować.

Zaczynam od Citroëna DS20. Model ten produkowano w latach 1955 – 1975. W dniu jego premiery, na targach w Paryżu w 1955 roku, okrzyknięto go samochodem przyszłości. Prezentowany egzemplarz przyjechał do Krakowa z Wielkopolski, z powiatu poznańskiego:

 

Citroën DS20

 

Na żółtych tablicach rejestracyjnych z Katowic przyjechał Mercedes-Benz W108. Dokładnie model 250S, który był produkowany w latach 1965 – 1969:

 

Mercedes-Benz W108



Ten piękny kabriolet to brytyjski Morgan Plus 4. Samochód sportowy produkowany w latach 1950 – 1958 przez firmę Morgan Motor Company. Warto zwrócić uwagę na jego rejestrację, w której zawarto nazwę modelu: S1 PLUS4:

 

Morgan Plus 4

 

Fiat 127 powstawał w latach 1971 – 1983. Poniższy, krakowski egzemplarz to rocznik 1981:

 

Fiat 127

 

Citroëna Traction Avant produkowano w latach 1934 – 1957. Po II wojnie w Polsce kojarzono go niezbyt pozytywnie, po pojazdy te były używane przez UB, czyli Urzędy Bezpieczeństwa Publicznego. Poniższy egzemplarz to wersja nadwoziowa oznaczona jako BL, rocznik 1952:

 

Citroën Traction Avant

Citroën Traction Avant

 

Z Gliwic przyjechał Mercedes-Benz 190 z roku 1956. Żółte tablice rejestracyjne:

 

Mercedes-Benz 190



Za gliwickim Mercedesem jechał gość z Niemiec, przedstawiciel luksusowej rodziny Mercedes-Benz W180:

 

Mercedes-Benz W180



Historyczne już maleństwo, czyli brytyjski Austin A35. Samochód produkowany w latach 1956 – 1968. Pokazany w Krakowie egzemplarz to rocznik 1958:

 

Austin A35

Austin A35

 

Na tym kończę relację z 2013 roku. W kolejnej edycji rajdu także uczestniczyłem, więc za jakiś czas powrócę do tematu pięknych osobowych klasyków pokazanych w Krakowie.    



Zamów bezpłatny newsletter

poniedziałek, 24 października 2016
Fiat Campagnola z Palermo

Kontynuując transportową wędrówkę po Palermo zapraszam do tamtejszego portu. Nie będę jednak pisał o jednostkach pływających, a o samochodzie marki Fiat. Dokładnie o mało znanym w Polsce modelu Campagnola.

Fiat Campagnola (występujący także pod nazwą Fiat 1101) był produkowany w latach 1951 – 1973. Ten terenowy pojazd powstawał głównie dla wojska, ale był popularny także wśród cywilnych nabywców. Jego wersję licencyjną wytwarzano w Jugosławii (od roku 1954) jako Zastava AR-51 i Zastava AR-55. Niestety nie udało mi się ustalić, kiedy zaprzestano produkcji pojazdów licencyjnych.

Na prezentowany egzemplarz natrafiłem w ogólnodostępnej części portu, w pobliżu Via Vittorio Emanuele, w jego części przeznaczonej dla kutrów i jachtów. Była to bardzo miła niespodzianka, dla której warto było odbyć dość długą pieszą wędrówkę. Niestety sam port bardzo mnie rozczarował, ale o tym innym razem.

 

 Fiat Campagnola, Palermo

Fiat Campagnola, Palermo

 Fiat Campagnola na terenie portu w Palermo. 7.09.2016.

 

Fiat Campagnola, Palermo

Fiat Campagnola, Palermo

Fiat Campagnola z trochę odleglejszej perspektywy, czyli więcej widoku na palermiański port La Cala.

 

Następcą modelu Campagnola był produkowany od roku 1974 Fiat Nuova Campagnola, znany także jako Fiat 1107.

 

Blog Transportowy na Twitterze

Tagi: fiat Włochy
19:40, lukaszwoblog , osobówki
Link Dodaj komentarz »
wtorek, 13 września 2016
Maluch z Palermo

W sierpniu 2015 zamieściłem wpis poświecony dość ciekawej reklamie klubu Old Timers Garage z Krakowa (link). Jej głównym elementem był „maluch”, czyli Fiat 126p. Teraz zapraszam na spotkanie z innym „małym Fiatem”.

Na prezentowany egzemplarz natrafiłem w Palermo. To największe miasto Sycylii, będące jednocześnie jej stolicą. Samochód stał w jednej z bocznych uliczek odchodzących od głównej drogi – Via Roma, prowadzącej do dworca kolejowego Palermo Centrale.

Kiedy zobaczyłem jego kształty bardzo się ucieszyłem, bo niestety jeszcze nie miałem okazji fotografować „malucha” w jego ojczyźnie. Niestety szybko się okazało, że auto to jest już tylko wrakiem. Dawno, oj bardzo dawno temu zaparkowanym w tym miejscu i pozostawionym. Teraz pożera go rdza.

Czy to oryginalny włoski „maluch”, czyli Fiat 126 bez literki „p” wyprodukowany w Italii, czy egzemplarz z polskim rodowodem (we Włoszech produkowano je w latach 1972 – 1980, a później już tylko w Polsce) – nie mam najmniejszego pojęcia.

 

Fiat 126, Palermo

 Fiat 126, Palermo

Na jednej z bocznych ulic w centrum Palermo. 7.09.2016.

 

„Maluch” miał oryginalne, stare włoskie tablice rejestracyjne. Wyglądał tragicznie, ale nie był zdewastowany. Po prostu ktoś go dawno temu zaparkował i tak zostawił, a czas sam się nim zajął.

W pobliżu stał jeszcze jeden historyczny pojazd. Już wkrótce go zaprezentuję. Będą też inne materiały z Sycylii.

 

Kalendarz imprez komunikacyjnych

Tagi: fiat Włochy
17:50, lukaszwoblog , osobówki
Link Dodaj komentarz »
wtorek, 04 sierpnia 2015
Maluch cały w monetach

Fiatów 126p, czyli potocznie „maluchów” jest już na polskich drogach coraz mniej. Czasami  zdarza się, że pełnią one funkcje reklamowe. Stoją odstawione na parkingach i odpowiednio obwieszone lub  obklejone zapraszają np. do jakiegoś sklepu. Bohater tego wpisu to także „reklamowóz”. Jednak znacznie różniący się od innych.

Pojazd jest na stałe zaparkowany przy ul. Św. Wawrzyńca w Krakowie. Tablice rejestracyjne informują, że przyjechał z Katowic. Nic jednak nie wskazuje na to, aby w najbliższym czasie miał powrócić na Górny Śląsk. Na jego dachu umieszczono wielkie tablice zapraszające do otwartego w maju 2015 klubu Old Timers Garage.

Te sporych rozmiarów reklamy nie są powodem, dla którego „maluch” znalazł się w Blogu Transportowym. Początkowo myślałem, że jest on pomalowany jakąś dziwną farbą. Dopiero po podejściu bliżej okazało się, że to monety o nominale 1 grosza. Jak głosiła kartka za szybą było to około 58400 monet. Pracochłonnie przyklejone jedna obok drugiej na całej karoserii. Powstało coś doprawdy niezwykłego. Niestety niektóre monety były już poodrywane, bo nie wydaje mi się, aby same odpadły.

Tak wygląda to „groszowe cudo”:

 

Fiat 126p oklejony monetami

 Fiat 126p oklejony monetami

 Fiat 126p oklejony monetami

 Fiat 126p oklejony monetami  Fiat 126p oklejony monetami

 Fiat 126p oklejony monetami  Fiat 126p oklejony monetami

 

Powyższe zdjęcia wykonałem 4 i 12 lipca 2015.

 

Blog Transportowy na YouTube, kanał Lukaszwo

Blog Transportowy na Facebooku

Tagi: fiat
21:23, lukaszwoblog , osobówki
Link Komentarze (2) »
czwartek, 07 maja 2015
Fiat z Polskiej Cerekwi

Polska Cerekiew to mała miejscowość na Opolszczyźnie, przy drodze krajowej nr 45 (w pobliżu Kędzierzyna-Koźla). W Blogu Transportowym na pewno pojawi się wpis na temat tamtejszej stacji kolejowej (niestety już nieczynnej). To jednak dość odległa przyszłość. Teraz prezentuję ciekawy pojazd, który udało mi się sfotografować 4 kwietnia 2015. Piękny, zadbany Fiat 125p.

Tych „królów szos” jest już niestety coraz mniej, dlatego staram się dokumentować każdy napotkany egzemplarz. Ten niestety był przysłonięty przez stojący obok samochód i latarnię. Według umieszczonej za szybą kartki jest to rocznik 1986.

Fiat ma rejestrację z Kłodzka. Najprawdopodobniej został tam kupiony od pierwszego właściciela (informacja ze wspomnianej kartki) przez mieszkańca Polskiej Cerekwi, który zrezygnował z klasyka i wystawił go na sprzedaż.

 

Fiat 125p

Fiat 125p

Zadbany klasyk czeka na nowego właściciela.

 

Fiat 125p, piesek z ruchomą głową

Przy tylnej szybie obowiązkowe wyposażenie Fiata 125p, piesek z ruchomą głową.

 

Fiat 125p

Ważny detal, czyli oznaczenie modelu Fiata.


 Polska Cerekiew, zamek

Atrakcja turystyczna Polskiej Cerekwi - odrestaurowywany z unijnych funduszy zamek. Prezentowany Fiat 125p stał na parkingu obok tej ciekawej budowli, która jeszcze niedawno była rozpadającą się ruiną.

 

Uzupełnienie: Jak słusznie zauważył jeden z czytelników, prezentowane auto to już nie Fiat 125p, a FSO 125p. Zbytnio zasugerowałem się treścią umieszczonej za szybą kartki. Detale i rok produkcji (1986) wyraźnie podkreślają, że to FSO. Nie każdy jednak wie, o co chodzi. Zatem tłumaczę. Włoska licencja na Fiata 125p wygasła w 1983 roku. Nie oznaczało to jednak zakończenia produkcji. Nazwę Fiat zastąpiono nową, czyli FSO. Zmiany objęły także podtypy modeli, które zaczęto oznaczać przy użyciu liter: L, C, M, E i S. Każda z nich informowała o poziomie wyposażenia pojazdu. Bohater tego wpisu ma na znaczku symbol „C”. To informacja, że jest to najprostsza, bazowa wersja. Przejście z Fiata na FSO nie oznaczało tylko słownych roszad. Wprowadzono także różne zmiany w samym pojeździe, które później określono mianem „zubożenia nadwozia”. Produkcję FSO 125p zakończono w 1991 roku.

 

 Zamów bezpłatny newsletter

Blog Transportowy na Facebooku

 

Tagi: fiat oldtimer
20:20, lukaszwoblog , osobówki
Link Dodaj komentarz »
piątek, 30 stycznia 2015
Rajd Krak 2013 – druga część

Ciąg dalszy prezentacji pojazdów biorących udział w Międzynarodowym Rajdzie Pojazdów Zabytkowych Krak 2013. Etap VI, Konkurs Elegancji. 29.06.2013. Tu link do pierwszej części.

Kiedyś to auto dominowało na polskich drogach. Teraz to już coraz rzadszy widok. Szczególnym rarytasem są egzemplarze z pierwszego okresu produkcji. „Maluch”, czyli Polski Fiat 126p, który przyjechał z Wieliczki. Na przedniej szybie widnieje 1974 rok. Produkcję tego modelu uruchomiono w 1973 roku:

 

Polski Fiat 126p, rajd Krak 2013

Polski Fiat 126p, rajd Krak 2013

 

Aston Martin 15/98, czyli brytyjski kabriolet z końca lat 30-tych ubiegłego wieku:

 

Aston Martin 15/98, rajd Krak 2013

 

BMW 2002ti. Model ten był produkowany na początku lat 70-tych ubiegłego wieku:

 

BMW 2002ti, rajd Krak 2013

 

MG MGB prezentowałem już w relacji z Kraka 2012. Wówczas był to czarny kabriolet, który przyjechał z Wielkiej Brytanii (link). W roku 2013 można było podziwiać inny egzemplarz, który dotarł z województwa śląskiego. Żółty i już nie kabriolet:

 

MG MGB, rajd Krak 2013

 

Relację z poprzedniego rajdu rozpocząłem prezentacją pięknego Forda A (tu link). W edycji 2013 wziął udział inny przedstawiciel tego modelu. Tym razem kabriolet. Ford A był produkowany w latach 1927 – 1931, zastępując słynny model „T”:

 

Ford A, rajd Krak 2013

Ford A, rajd Krak 2013

 

Kolejny kabriolet, MG (Morris Garages) TD. Ten model był produkowany w latach 1950 – 1953:

 

MG (Morris Garages) TD, rajd Krak 2013

 

Dostojny i elegancki. Jaguar Mark II. Te luksusowe, sportowe auta były produkowane w latach 1959 – 1969:

 

Jaguar Mark II, rajd Krak 2013

 

Jaguarem kończę tę część relacji. Rajd Krak 2013 za jakiś czas znów powróci do Bloga Transportowego. Tu link.

 

 Blog Transportowy na Google +

Blog Transportowy na Facebooku

Tagi: fiat ford
19:11, lukaszwoblog , osobówki
Link Dodaj komentarz »
poniedziałek, 12 stycznia 2015
Rajd Krak 2013

W dziale Osobówki bez wątpienia królują starsze, historyczne pojazdy. Ogromnym źródłem materiałów do następnych wpisów są dla mnie kolejne edycje rajdu Krak. Dość obfitą relację z roku 2012 już przedstawiłem. Tu link. Teraz zachęcam do obejrzenia fotorelacji z rajdu Krak 2013. Zapraszam na Rynek Główny w Krakowie. Tam 29 czerwca 2013 odbył się tradycyjny Konkurs Elegancji. Niestety ze względu na bardzo ograniczony czas nie udało mi się udokumentować wszystkich pojazdów. Nie mogłem czekać na rozpoczęcie konkursu – fotografowałem samochody jeszcze przed nim, w trakcie dojeżdżania do miejsca prezentacji. Było to bardzo uciążliwe, bo po Rynku Głównym przemieszcza się ogromna ilość osób, które wręcz idealnie wchodziły w kadr.

Na początek gość z Brzeska, czyli Triumph Roadster 2000, rocznik 1949. Prezentowałem go już na zdjęciach z ubiegłego roku:

 

Triumph Roadster 2000, rajd Krak 2013

 Triumph Roadster 2000, rajd Krak 2013

 

Opel Kadett to dość znany model samochodu zza zachodniej granicy Polski. Szczególnie chętnie sprowadzany do kraju po upadku komunizmu. Nie każdy jednak wie, że jego pierwsza wersja powstała już w latach 30-tych ubiegłego wieku. Dokładnie w roku 1936 narodził się Opel Kadett I. W rajdzie Krak 2013 wziął udział reprezentant modelu Kadett II, który był produkowany w latach 1938 – 1940. Ten egzemplarz pochodzi z 1938 roku. Auto na nowotarskich numerach rejestracyjnych:

 

Opel Kadett II, rajd Krak 2013

 Opel Kadett II, rajd Krak 2013

 

Również z roku 1938 jest Fiat/NSU 1100 GLÄSER. Wyprodukowany w Niemczech, na licencji Fiata Millecento. Obecny właściciel posiada go już od roku 1970. W 1994 przeprowadzono remont kapitalny samochodu. Auto nadal na czarnych tablicach rejestracyjnych:

 

Fiat/NSU 1100 GLÄSER, rajd Krak 2013

 Fiat/NSU 1100 GLÄSER, rajd Krak 2013

 

Mercedes W136 już gościł w Blogu Transportowym (link). W rajdzie z 2013 roku brał udział inny egzemplarz, który przyjechał z Myślenic (rejestracja KMY...). Jak już pisałem, ten model produkowano w latach 1936 – 1942 i po przerwie wojennej od roku 1946 do 1955:

 

Mercedes-Benz W136 , rajd Krak 2013

 

Piękny Ford Mustang:

 

Ford Mustang, rajd Krak 2013

Ford Mustang, rajd Krak 2013

 

Luksusowe, eleganckie auto, czyli BMW 501. Typ ten produkowano w latach 1951 – 1958. „Barokowy anioł” (tak samochód  nazywano ze względu na charakterystyczny kształt) był pierwszym modelem BMW wytwarzanym po drugiej wojnie światowej:

 

 BMW 501, rajd Krak 2013

 

Ciąg dalszy fotograficznej relacji z rajdu Krak 2013 w następnym wpisie działu Osobówki. Tu link.

 

Blog Transportowy na YouTube, kanał Lukaszwo

 Blog Transportowy na Facebooku

poniedziałek, 04 marca 2013
Rajd Krak 2012, część 3

Wracam do fotograficznej relacji z niezwykłego zlotu oldtimerów, czyli z rajdu Krak 2012. Oto kolejne przepiękne osobówki.

 

Fiat 500L

Fiat 500L

 Fiat 500L, czyli kolejny zagraniczny uczestnik rajdu. Fiaty serii 500 powstawały w latach 1957 - 1975.

 

 Mercedes W115 (220D)

Mercedes W115 (220D)

Mercedes W115 (220D). Pierwsza seria, produkowana w latach 1968 - 1973.

 

Mercedes W108 (280S)

Mercedes W108 (280S)

Mercedes W108 (280S). Ten model produkowano od listopada 1967 do września 1972. Prezentowany pojazd powstał w 1969 roku. Jak podano na stronie Automobilklubu Krakowskiego, w roku 1983 samochód ten wystąpił w filmie „Ośmiorniczka”, czyli w kolejnej części przygód słynnego agenta 007. 

 

Jaguar E-Type

Jaguar E-Type

Jaguar E-Type. Przedstawiciel serii drugiej produkowanej w latach 1969 - 1971.

 

Volvo 144S

 Volvo 144S

Volvo 144S z 1969 roku.

 

BMW Neue Klasse

 BMW Neue Klasse, najprawdopodobniej typ 2002.

 

Lancia Fulvia

Lancia Fulvia. Produkowana w latach 1963 - 1976. W rajdzie brała udział także wersja sportowa tego modelu - zaprezentowana we wcześniejszym wpisie. 

 

Mercedes 230SL (W113)

Mercedes 230SL (W113) z 1966 r.

 

Volkswagen Karmann Ghia

Volkswagen Karmann Ghia  

Volkswagen Karmann Ghia. Samochód sportowy produkowany w latach 1955 - 1974 przez niemiecką firmę nadwoziową Karmann, wykorzystującą podzespoły Volkswagena. W roku 2009 Karmann zbankrutował i został przejęty przez Volkswagena. Firma ta produkowała także samochody na bazie Audi, BMW, Mercedesa, Forda i innych.

 

MG (Morris Garages) MGB

MG (Morris Garages) MGB

MG (Morris Garages) MGB. Kabriolet, który na rajd przyjechał ze swojej ojczyzny, czyli z Wielkiej Brytanii.

 

Fiat 128 Sport L

Fiat 128 Sport L

Fiat 128 Sport L. Produkowany w latach 1972 - 1975.

 

Fiat 128 Sport

Inny Fiat 128. Rocznik 1975.

 

Morris Mini

Morris Mini

Morris Mini z 1977 roku.

 

Fiat 126

Fiat 126

Oryginalny, włoski Fiat 126 (nie 126p). Podwójna rura wydechowa sugeruje jednak jakieś przeróbki. We włoszech ten model produkowano w latach 1972 - 1980.

 

MG (Morris Garages) Midget

MG Midget. Model ten produkowano w latach 1961 - 1979.

 

Fiat X1/9 Bertone

Fiat X1/9 Bertone

Fiat X1/9. To sportowe auto produkowano w latach 1972 - 1989. Nadwozie zostało zaprojektowane przez włoską firmę Bertone - współpracującą także z innymi producentami samochodów (np. Opel, BMW).

 

Fiat 125p LONG

Fiat 125p LONG

 Fiat 125p LONG

Fiat 125p LONG. Te niezwykłe pojazdy powstawały w dwóch wersjach: z dachem i kabriolet. Trafiały do biur podróży, a później do prywatnych właścicieli.

 

 VW Typ 166 Schwimmwagen

  VW Typ 166 Schwimmwagen

  VW Typ 166 Schwimmwagen

 VW Typ 166 Schwimmwagen. Niezwykły pojazd. Lekki samochód terenowy, a jednocześnie amfibia. Produkowany w latach 1941 - 1944 w Niemczech (wówczas w III Rzeszy). Powstało łącznie ponad 14 tysięcy egzemplarzy.

 

 VW typ 82 Kübelwagen

 VW typ 82 Kübelwagen

 VW typ 82 Kübelwagen. Samochód armii III Rzeszy, czyli wojskowa wersja VW Garbusa. Produkowany w latach 1940 - 1945.

 

 Triumph Roadster 2000

Triumph Roadster 2000. Rocznik 1949.

 

Mercedes W136 (170V)

 Mercedes W136 (170V)

Mercedes W136 (170V). Produkowany w latach 1936 - 1942 i 1946 - 1955.

 

Na tym kończę trzecią i ostatnią część fotograficznej relacji z rajdu Krak 2012.

 

Link do pierwszej części.         Link do drugiej części.

 

Blog Transportowy na Facebooku

 

niedziela, 09 września 2012
Rajd Krak 2012, część 2

Ciąg dalszy fotograficznej relacji z Rajdu Krak 2012.

 

Saab 96 De Luxe

Saab 96 De Luxe

Saab 96 De Luxe z 1960 roku.

 

Porsche 911

Porsche 911 

Porsche 911 Monte Carlo z 1966 roku.

 

 Mercedes-Benz 190 SL

Mercedes-Benz 190 SL, czyli sportowy samochód produkowany w latach 1955 - 1963.

 

 Mercedes-Benz 190 SL

I jeszcze jeden Mercedes-Benz 190 SL. Ten przyjechał z Niemiec.

 

 Zaporożec (ZAZ) 965

Zaporożec (ZAZ) 965

Zaporożec (ZAZ) 965, który o własnych siłach przyjechał z Ukrainy. Model ten produkowano w latach 1960 - 1969 w Związku Radzieckim, a dokładniej w Ukraińskiej Socjalistycznej Republice Radzieckiej. Śmieszny mały pojazd z odwrotnie otwieranymi drzwiami.

 

 Porsche 356A

Porsche 356A Cabriolet. Produkowany w latach 1955 - 1959.

 

 Fiat Abarth 695

Fiat Abarth 695. Gość z Włoch.

 

Alfa Romeo Giulia

Alfa Romeo Giulia 

Alfa Romeo Giulia. Ten włoski samochód był produkowany w latach 1962 - 1978.

 

Mercedes W108, model 250S

Mercedes W108, model 250S. Był produkowany od lipca 1965 do marca 1969.

 

 Porsche 912

Porsche 912 z 1967 roku.

 

Austin-Healey 3000

Austin-Healey 3000 

Austin-Healey 3000, czyli brytyjski samochód sportowy produkowany w latach 1959 - 1967.

 

Zaporożec (ZAZ) 965

Zaporożec (ZAZ) 965 

Jeszcze jeden Zaporożec (ZAZ) 965, który także przyjechał z Ukrainy.

 

 Mercedes-Benz W111, model 250SE Pullman

Mercedes-Benz W111, model 250SE Pullman

Mercedes-Benz W111, model 250SE Pullman, czyli luksusowa limuzyna.

 

 Lancia Fulvia

Lancia Fulvia. Produkowana w latach 1963 - 1976. Tu w wersji rajdowej.

 

Ciąg dalszy w trzeciej części. Tu link do pierwszej.

Blog Transportowy na Facebooku

niedziela, 01 stycznia 2012
Osobówki w Grecji

Grecy uwielbiają motoryzację. Swoimi pojazdami jeżdżą dosłownie wszędzie. Znaki zakazu, nakazu, czy w ogóle jakiekolwiek przepisy to nie problem. Jedzie się tam, gdzie się chce. Niestety jest to często bardzo denerwujące. Tam, gdzie nie da się wjechać samochodem,  tam wjadą motorkiem (np. w miasteczkach na wyspach, gdzie uliczki między gęstą zabudową są dość wąskie). Pośród tego całego powiedzmy motoryzacyjnego zamieszania i ogromu różnych, ale jednak bardzo podobnych pojazdów czasami zdarzają się jakieś bardzo ciekawe wyjątki. Stare, wręcz zabytkowe osobówki. Kilka takich pojazdów widziałem i to właśnie im poświęcę ten wpis.

Na początek zapraszam do nadmorskiej Paralii. Tam pośród całej masy zaparkowanych niekiedy zderzak w zderzak pojazdów natrafiłem na ciekawe maleństwo, czyli poprzednika naszego popularnego "malucha". To Fiat 500, który był produkowany w latach 1957 - 1975.

Fiat 500

Przy jednym z hoteli stał sobie dawny symbol luksusu, czyli Mercedes serii W114 (lub bliźniaczy W115 - nie ustaliłem), produkowany w latach 1968 - 1976. Na zdjęciu przedstawiciel drugiej serii, czyli wytwarzanej od 1973 roku.

Mercedes serii W114

W pobliżu przystani stał kolejny czynny zabytek, czyli Opel Rekord C. Pojazd ten produkowano w latach 1966 - 1971. 

Opel Rekord C

Opel Rekord C

Na następne ciekawe osobówki natrafiłem w Katerini. Tam tuż przy przystanku w centrum miasta stał Peugeot 304. Ten francuski pojazd produkowano w latach 1969 - 1980.

Peugeot 304

Peugeot 304

W pobliżu zaparkowano pięknego Forda Mustanga. Niestety zrobiłem mu tylko jedno zdjęcie (żałuję, że nie utrwaliłem tyłu) i wtedy pojawił się właściciel pojazdu. Był bardzo zadowolony, że ktoś interesuje się jego pojazdem. Coś tam nawet o nim opowiadał, ale tylko po grecku. Angielskiego nie znał. Potem tłumaczył nam, jak dojść na targ i o kolejnej fotce zapomniałem. Ford Mustang powstawał już od 1964 roku i stopniowo wprowadzano kolejne wersje. Ta z Katerini wygląda mi na lata 80-te.

Ford Mustang

Przy targu stał inny ciekawy pojazd. Niestety był to już wrak. Dokładnie Citroën GS, który powstawał w latach 1970 - 1986. W roku 1971 zyskał tytuł "Samochodu Roku".

Citroën GS

Na następną ciekawą osobówkę natrafiłem już w Paralii. To Opel Kadett C, czyli model produkowany w latach 1973 - 1979. Niestety widok na przód jest trochę nieostry.

Opel Kadett C

Opel Kadett C

Więcej osobówkowych zabytków nie fotografowałem.

Grecja 2011

 
1 , 2