Blog Transportowy działa od 2009 roku. Jest poświęcony środkom transportu. Przeważają autobusy, ale nie brakuje także pojazdów szynowych, ciężarówek i trolejbusów. Jest tu także miejsce na wyjątkowe osobówki oraz teksty o samolotach i pływających środkach transportu. Autor w niniejszym blogu nie reprezentuje żadnej firmy i instytucji. Notki są wzbogacane informacjami prasowymi nadsyłanymi przez producentów. Nowy adres, pod którym publikowane są najnowsze wpisy to: www.blogtransportowy.eu.
Google+
Blog > Komentarze do wpisu
Renault Trucks D WIDE NGV dla La Poste

Z pewnym opóźnieniem, w lipcu 2016 polski oddział Renault Trucks poinformował, że w kwietniu francuska poczta (La Poste) odebrała swój pierwszy samochód ciężarowy zasilany gazem ziemnym (CNG). Był to Renault Trucks D WIDE NGV. Jak podkreślono, jest to dowód zaangażowania francuskiej poczty w poprawę jakości powietrza w środowiskach miejskich oraz przykład udanej współpracy obydwu firm w dziedzinie proekologicznego transportu.

La Poste Group już od ponad 10 lat prowadzi kompleksową politykę zrównoważonego rozwoju, eksploatując obecnie jedną z największych na świecie flot pojazdów elektrycznych. Tworzy je łącznie ponad 30 tysięcy jednostek: ciężarówki, samochody osobowe, cztero i trójkołowce oraz rowery z dodatkowym napędem elektrycznym. Francuska poczta uczestniczy także w różnych programach badawczych, także współpracując z Renault Trucks. W tym przypadku są to testy eksploatacyjne eksperymentalnego Renaulta Maxity Electric, który został wyposażony w ogniwa paliwowe. Pisałem już o tym pojeździe w lutym 2016 (link). Jest to jedyna w Europie ciężarówka zasilana wodorem.

Kolejnym innowacyjnym działaniem La Poste jest wprowadzenie do eksploatacji na terenie całego kraju pojazdów zasilanych gazem ziemnym (CNG). Pierwszym z nich jest właśnie wspomniany Renault D WIDE NGV (gdzie NGV to skrót od: Natural Gas for Vehicles).

 

Renault Trucks D WIDE NGV, La Poste

Pierwszy Renault Trucks D WIDE NGV dla La Poste na stacji tankowania CNG. 18.04.2016.

 

Omawiany Renault Trucks D CNG jest wykorzystywany do dystrybucji listów i paczek na terenie Paryża oraz w jego okolicach. Garażuje on w bazie Rungis, której siedziba od końca 2015 roku znajduje się na terenie parku przemysłowego Sogaris. Zlokalizowano tam stację tankowania CNG, więc nie ma problemów z codziennym uzupełnianiem paliwa. Zasięg użyteczny D WIDE NGV wynosi 400 kilometrów.

 

Wpisy poświęcone ciężarówkom

sobota, 23 lipca 2016, lukaszwoblog