Blog Transportowy działa od 2009 roku. Jest poświęcony środkom transportu. Przeważają autobusy, ale nie brakuje także pojazdów szynowych, ciężarówek i trolejbusów. Jest tu także miejsce na wyjątkowe osobówki oraz teksty o samolotach i pływających środkach transportu. Autor w niniejszym blogu nie reprezentuje żadnej firmy i instytucji. Notki są wzbogacane informacjami prasowymi nadsyłanymi przez producentów. Nowy adres, pod którym publikowane są najnowsze wpisy to: www.blogtransportowy.eu.
Google+
Blog > Komentarze do wpisu
DAB z Żywca w Oświęcimiu

Powracam do tematu autobusów marki DAB kursujących po Oświęcimiu (przykładowy wcześniejszy tekst o tych duńskich autobusach). Pojazdy te mają się tam całkiem dobrze, a co ciekawe, wciąż ich przybywa.

Przekonałem się o tym osobiście 9 lipca 2016, spacerując ulicą Stanisławy Leszczyńskiej, przy której mieści się zajezdnia MZK Oświęcim. W bocznej uliczce wewnętrznej stał odstawiony przybysz z Żywca. Dokładniej DAB 1200B. Rocznik 1993. Jako fabrycznie nowy został zakupiony przez MZK Żywiec i oznaczony numerem taborowym 325.

Przez ponad 20 lat kursował po Żywcu, a w czerwcu 2016 został sprzedany do Oświęcimia. Jak podają źródła internetowe, jego nowy numer taborowy to 21.

 

DAB 1200B, MZK Oświęcim

Dawny żywiecki DAB 1200B #325 na terenie zajezdni MZK Oświęcim. Za nim ostatni dwudrzwiowy Autosan H6-20, czyli #40. Jeden z trzech takich. 9.07.2016.

 

DAB #325 nie jest jedynym pojazdem tej marki odkupionym z Żywca przez oświęcimskiego przewoźnika. W czerwcu 2016 do zajezdni przy ul. Leszczyńskiej dotarł także DAB 1200B #359. Rocznik 1994, ale w Polsce dopiero od 2005 roku. Wcześniej obsługiwał komunikację miejską w Kopenhadze. Jego nowy numer taborowy to 20.

Do Oświęcimia trafiły także używane DAB-y z PKM Gliwice. W roku 2015 tabor MZK wzbogacił się o cztery egzemplarze, to obecne numery 15, 16, 17 i 19.

Niestety ex gliwickich DAB-ów w Oświęcimiu nie udało mi się sfotografować. W trakcie spaceru przez ul. Leszczyńskiej utrwaliłem tylko inne, „miejscowe” autobusy tej marki.

 

DAB 1800B, MZK Oświęcim

Tuż przy bramie wyjazdowej z zajezdni, obok myjni stoją najciekawsze oświęcimskie DAB-y, czyli dwa przegubowce typu 1800B. To #58 (rocznik 1990, w Oświęcimiu od 2006 roku) i #66 (rocznik 1993, w Oświęcimiu od 2007). Obok nich Autosan H7-20 #54 (rocznik 2003, od nowości w MZK). 9.07.2016.

 

Solaris Urbino 8,9 LE i DAB 1200B, MZK Oświęcim

Przedstawiciel najmłodszego taboru MZK Oświęcim, czyli Solaris Urbino 8,9 LE #82 (rocznik 2011) w towarzystwie większego i starszego kolegi: DAB 1200B #74 (rocznik 1997, w Oświęcimiu od 2009 roku).

 

DAB 1200B, MZK Oświęcim

DAB-y 1200B odstawione na terenie zajezdni. Na końcu weteran, czyli model 6-3-TL11/3 #18 z 1982 roku. Nadal czynny.

 

Zatem ogólnie rzecz ujmując, Oświęcim to prawdziwe DAB-owe eldorado.

 Zamów bezpłatny newsletter

środa, 13 lipca 2016, lukaszwoblog
TrackBack
TrackBack w tym blogu jest moderowany. TrackBack URL do wpisu: