Blog Transportowy działa od 2009 roku. Jest poświęcony środkom transportu. Przeważają autobusy, ale nie brakuje także pojazdów szynowych, ciężarówek i trolejbusów. Jest tu także miejsce na wyjątkowe osobówki oraz teksty o samolotach i pływających środkach transportu. Autor w niniejszym blogu nie reprezentuje żadnej firmy i instytucji. Notki są wzbogacane informacjami prasowymi nadsyłanymi przez producentów. Nowy adres, pod którym publikowane są najnowsze wpisy to: www.blogtransportowy.eu.
Google+
Blog > Komentarze do wpisu
Steyr 380 w Wiedniu

W Blogu Transportowym już kilka razy pisałem o wiedeńskich tramwajach. Teraz ponownie zapraszam do stolicy Austrii. Tematyka tego wpisu nie dotyczy już jednak pojazdów szynowych. Czas na autobusy.

Jak w wielu znanych i popularnych miastach, po Wiedniu kursują specjalne linie turystyczne. Na szczególną uwagę zasługuje oferta firmy ÖOM Omnibusbetrieb GmbH, która wozi swoich pasażerów zabytkowym taborem. Dokładnie to dwa Steyry 380 kabriolety, które wyruszają spod Hofburga (z Heldenplatz) i objeżdżają największe atrakcje turystyczne Wiednia. Zainteresowanie tymi przejażdżkami jest tak duże, że do ich obsługi są wykorzystywane oba pojazdy jednocześnie. Dwie brygady kursują na przemian co 30 minut. Pierwszy kurs rozpoczyna się o 10:30, a ostatni o 16:00. Przejażdżka trwa około godziny. W deszczowe dni ÖOM Omnibusbetrieb GmbH zastępuje wyprodukowane w 1949 roku kabriolety innym zabytkowym taborem. Do wyboru są: Saurer 5GF-U (rocznik 1962), Gräf & Stift OGW-120 (rocznik 1949), Gräf & Stift U7-OSU (rocznik 1969), Gräf & Steyr LU200 M11 (rocznik 1992), Steyr Perl Auhof 380 (rocznik 1955) i Setra S140 ES (rocznik 1984). W trakcie mego pobytu w Wiedniu była przepiękna pogoda, więc mogłem podziwiać tylko kabriolety. Warto jeszcze dodać, że autobusy Steyr 380 Cabriolet były produkowane w latach 1939 – 1949.

 

Steyr 380 Cabriolet, ÖOM Omnibusbetrieb GmbH

Steyr 380 Cabriolet, ÖOM Omnibusbetrieb GmbH

Steyr 380 Cabriolet, ÖOM Omnibusbetrieb GmbH

Steyr #1 na przystanku początkowym przy Hofburgu. Niezwykły autobus w niezwykłym miejscu. 30.04.2012.

 

Steyr 380 Cabriolet, ÖOM Omnibusbetrieb GmbH

Steyr #2 wyjeżdża na pierwszy kurs. Początkowy przystanek jest już blisko. Autobus skręca z Burgringu w Heldenplatz, czyli pod Hofburg, wiedeński pałac władców Austrii. 30.04.2012.


Steyr 380 Cabriolet, ÖOM Omnibusbetrieb GmbH

Steyr 380 Cabriolet, ÖOM Omnibusbetrieb GmbH

Oba Steyry podstawione pod Hofburgiem.


 Steyr 380 Cabriolet, ÖOM Omnibusbetrieb GmbH

Steyr #1, a za nim #2. Po lewej charakterystyczny przystanek miejskiego autobusu. W tym przypadku linii 2A, o której napiszę już niedługo.

 

Steyr 380 Cabriolet logo, ÖOM Omnibusbetrieb GmbH  Steyr 380 Cabriolet logo, ÖOM Omnibusbetrieb GmbH

Napisy na masce historycznych kabrioletów. Lewe zdjęcie to Steyr #1, prawe #2.

 

 Steyr 380 Cabriolet, ÖOM Omnibusbetrieb GmbH

Steyr 380 Cabriolet, ÖOM Omnibusbetrieb GmbH

Steyr #2 na przystanku początkowym przy Hofburgu, czyli na Heldenplatz. W tle górnego zdjęcia pomnik arcyksięcia Karola (Karol Ludwik Habsburg). 30.04.2012.


 Steyr 380 Cabriolet, ÖOM Omnibusbetrieb GmbH

Tak Steyr 380 Cabriolet prezentuje się od tyłu. To wóz #2.

 

Steyr 380 Cabriolet, ÖOM Omnibusbetrieb GmbH

Steyr 380 Cabriolet, ÖOM Omnibusbetrieb GmbH  Steyr 380 Cabriolet, ÖOM Omnibusbetrieb GmbH

Stanowisko pracy kierowcy, napis na drzwiach i umieszczony na masce logotyp. Steyr #2.


 Steyr 380 Cabriolet, ÖOM Omnibusbetrieb GmbH

 Jeszcze raz Steyr #1 z arcyksięciem Karolem w tle. W dali dach i wieża kościoła Minorytów.


 ÖOM Omnibusbetrieb GmbH, rozkład jazdy

Rozkład jazdy historycznych autobusów firmy ÖOM Omnibusbetrieb GmbH.

 

Wiedeń Heldenplatz

Panorama Heldenplatzu, czyli miejsca, z którego Steyry wyruszają w godzinną podróż po Wiedniu.

 

Steyr 380 Cabriolet, ÖOM Omnibusbetrieb GmbH

Steyr #2 wiezie turystów przejeżdżając przez ulicę Wollzeile. Za nim inny austriacki autobus (choć będący kopią niemieckiego), czyli Gräf & Stift Lion`s City LPG #8441 na linii 1A do pobliskiej pętli Stubentor. 6.08.2012.

 

Steyr 380 Cabriolet #2 w wersji dynamicznej. Film nakręciłem na ulicy Wollzeile, przed stacją metra Stubentor i pętlą linii 1A, której pojazd jedzie za historycznym kabrioletem:

 

 

Steyr 380 Cabriolet jeszcze pojawi się w Blogu Transportowym. To jednak dopiero za jakiś czas. 

 

 Zamów bezpłatny newsletter

Blog Transportowy na Facebooku

niedziela, 07 czerwca 2015, lukaszwoblog