Blog Transportowy działa od 2009 roku. Jest poświęcony środkom transportu. Przeważają autobusy, ale nie brakuje także pojazdów szynowych, ciężarówek i trolejbusów. Jest tu także miejsce na wyjątkowe osobówki oraz teksty o samolotach i pływających środkach transportu. Autor w niniejszym blogu nie reprezentuje żadnej firmy i instytucji. Notki są wzbogacane informacjami prasowymi nadsyłanymi przez producentów. Nowy adres, pod którym publikowane są najnowsze wpisy to: www.blogtransportowy.eu.
Google+
Blog > Komentarze do wpisu
Wreszcie remont na Magistrali Podsudeckiej w Kędzierzynie

W ostatnią sobotę września dotarłem na stację Kędzierzyn-Koźle Zachodnie. Planowałem sfotografować jakiś pociąg towarowy. Przyznam, że spotkała mnie tam bardzo niemiła niespodzianka – czynny był tylko jeden tor. Drugi zamknięto (prawy patrząc w stronę Nysy). Biorąc pod uwagę fakt, że już od lat na dalszym odcinku (do Twardawy) jeździ się także po jednym torze, można stwierdzić, że degradacja Magistrali Podsudeckiej wciąż postępuje. Smutne to. Oczekiwany towarowy oczywiście nie przyjechał.

 

Stacja Kędzierzyn-Koźle Zachodnie

 

Stacja Kędzierzyn-Koźle Zachodnie

 Zamknięty tor na stacji Kędzierzyn-Koźle Zachodnie - widok w kierunku Nysy.

 

Stacja Kędzierzyn-Koźle Zachodnie

Zamknięty tor. Kędzierzyn-Koźle Zachodnie - widok w stronę stacji Kędzierzyn-Koźle. W tle most na Odrze. 

 

Stacja Kędzierzyn-Koźle Zachodnie

Teraz po tym torze odbywa się cały ruch kędzierzyńskiego odcinka Magistrali Podsudeckiej.

 

Stacja Kędzierzyn-Koźle Zachodnie

 Czynny tor - widok w stronę Nysy. Po prawej kozielska nastawnia.

 

Torowisko na stacji Kędzierzyn-Koźle Zachodnie

 W takim stanie jest czynny tor. Brak śrub. Po prawej powinien być podkład, ale jak widać teraz to już tylko historia.

 

Następnego dnia odwiedziłem Kędzierzyn-Koźle Przystanek. O katastrofalnym stanie tamtejszych torów pisałem już w listopadzie 2012. Teraz przeżyłem mały szok. Jednak bardzo pozytywny. Wyjaśniła się przyczyna zamknięcia toru na stacji Kędzierzyn-Koźle Zachodnie. Pociągi po nim nie jeżdżą, bo jest w trakcie remontu. Rewelacja. Wreszcie zabrano się za Magistralę Podsudecką. W dodatku prace były dość intensywne – niedziela, a pracowników całkiem sporo. Działali oni na mostach – nad Odrą już układali podkłady, a nad Kanałem Kłodnickim wykonywali jakieś inne prace.  Przyznam, że bardzo ucieszyłem się na ten widok.

 

Kędzierzyn-Koźle Przystanek

 Kędzierzyn-Koźle Przystanek, widok w stronę Nysy. Remontowany tor całkowicie rozebrano.

 

Kędzierzyn-Koźle Przystanek

Kędzierzyn-Koźle Przystanek - widok w stronę stacji Kędzierzyn-Koźle.

 

Kędzierzyn-Koźle Przystanek

Kędzierzyn-Koźle Przystanek, remont torowiska

 Wiadukt nad ul. Żeglarską.

 

Kędzierzyn-Koźle Przystanek, remont torowiska

 Kędzierzyn-Koźle Przystanek, remont torowiska

 Prace remontowe odsłoniły nieużywany od lat trzeci tor. Nie ma on już żadnego połączenia z czynnym torowiskiem.

 

Kędzierzyn-Koźle Przystanek, remont torowiska

 Mimo niedzieli prace remontowe trwały. Tu most nad Kanałem Kłodnickim.

 

Most nad Odrą, Kędzierzyn-Koźle Przystanek

 Na moście nad Odrą już ułożono podkłady.

 

Moim głównym celem było sfotografowanie pociągu towarowego. Wybrałem godzinę, o której jechał dzień wcześniej (ST44+ST43 z węglarkami), czyli około pół godziny po regio nr 64724 relacji Brzeg (8:39) – Nysa (9:37 – 9:38) – Kędzierzyn-Koźle (11:05). Rolę pasażerskiego wykonywał  SA134-013. Poniżej screeny i film.

 

SA134-013, Kędzierzyn-Koźle Przystanek

SA134-013, Kędzierzyn-Koźle Przystanek

 

 

Towarowy niestety nie przyjechał, a ja nie mogłem dłużej czekać.

 

 Zamów newsletter

 Blog Transportowy na Facebooku

wtorek, 12 listopada 2013, lukaszwoblog
Tagi: SA1xx