Blog Transportowy działa od 2009 roku. Jest poświęcony środkom transportu. Przeważają autobusy, ale nie brakuje także pojazdów szynowych, ciężarówek i trolejbusów. Jest tu także miejsce na wyjątkowe osobówki oraz teksty o samolotach i pływających środkach transportu. Autor w niniejszym blogu nie reprezentuje żadnej firmy i instytucji. Notki są wzbogacane informacjami prasowymi nadsyłanymi przez producentów. Nowy adres, pod którym publikowane są najnowsze wpisy to: www.blogtransportowy.eu.
Google+
Blog > Komentarze do wpisu
BYD K9 w Krakowie

Kilka dni temu zamieściłem wpis poświęcony elektrycznemu autobusowi BYD K9. Teraz wracam do tego ciekawego tematu. Tym razem będzie więcej o jego jazdach po Krakowie i trochę prywatnych odczuć.

Pierwsze dni testów BYD spędził na liniach 116 i 109, czyli takich, których trasa przebiega głównie po obrzeżach miasta. W sobotę 29 czerwca przydzielono go do obsługi typowo miejskiej linii. Była to trasa nr 124 (Wieczysta – Rondo Grunwaldzkie). Obsługuje ją tabor przegubowy, ale w wakacyjne weekendy zastępują go pojazdy 12-metrowe. Na „chińskiego elektryka” postanowiłem „zapolować” tuż przed końcówką Wieczysta. Tak prezentował się na al. Jana Pawła II:

 

BYD K9 w Krakowie

 

Tak na końcówce Wieczysta:

 

BYD K9 na testach w Krakowie

 BYD K9 na testach w Krakowie

 BYD K9 na testach w Krakowie

Przed elektrycznym autobusem linii 124 stoi Solaris Urbino 12 #BU886 na linii 193.

 

Logo BYD Auto   Logo Build Your Dreams

 Napisy na ścianie tylnej pojazdu. Drugi z nich wyjaśnia znaczenie nazwy BYD.

 

BYD K9 na testach w Krakowie

Pierwsze drzwi, czyli widok na kabinę kierowcy.

 

BYD K9 - tabliczka znamionowa

BYD K9 - tabliczka znamionowa.

 

BYD K9 - wnętrze

Widok na przednią część wnętrza. Krakowskie MPK przygotowało dla pasażerów specjalne ankiety na temat testowanego pojazdu.

 

Jako pasażer przejechałem K9 prawie całą trasę, czyli do Mostu Grunwaldzkiego. Przyznam, że autobus ten zrobił na mnie bardzo pozytywne wrażenie. Już na dzień dobry spodziewałem się nieprzyjemnego zapachu tandetnego chińskiego plastiku, którym kiedyś przywitała mnie premierowa Scania Touring. W K9 tego nie było. Kolejne pozytywne odczucia zaczęły się w trakcie jazdy. Poszczególne elementy wnętrza nie trzeszczały, nie telepały się na wszystkie strony, jak to w niektórych nowych autobusach bywa. Owszem, czasami coś wydało niechciany dźwięk, ale to nie wina producenta, tylko fatalnego stanu krakowskich dróg.

 

BYD K9 na testach w Krakowie

 BYD K9 na testach w Krakowie

BYD wyrusza w podróż powrotną - ulica Bułhaka, czyli tuż za pętlą Rondo Grunwaldzkie.

 

 BYD K9 na testach w Krakowie

BYD odjeżdża z przystanku Most Grunwaldzki.

 

Poniżej film nakręcony 29 czerwca. Pierwszy fragment to przejazd przez al. Jana Pawła II i skręt w ul. Meissnera. Drugi został nakręcony na ul. Bułhaka.

 

 

Następnego dnia (niedziela 30 czerwca) elektryczny autobus kursował na linii 173 (Azory – Nowy Bieżanów Południe). Ta trasa w dni robocze także jest obsługiwana taborem przegubowym (o ile nic się nie zmieniło na wakacje, to w soboty również), a w niedziele króluje na niej tabor 12-metrowy. Poniżej BYD w trakcie przejazdu ul. Conrada.

 

BYD K9 na testach w Krakowie

 

Załączam także drugi film z krakowskich testów BYD K9. Jego pierwszy fragment to przejazd pojazdu przez ul. Conrada na linii 173 - 30.06.2013. Dwa kolejne nakręciłem dzień wcześniej, w trakcie obsługi linii 124. Wnętrze pojazdu po odjeździe z pętli Wieczysta i przejazd ul. Basztową w rejonie Barbakanu.

 

 

 

Warto jeszcze dodać, że MPK Kraków zamierza kupić elektryczne autobusy. Czas pokaże, czy będą to chińskie K9.

 

 Zamów newsletter

niedziela, 07 lipca 2013, lukaszwoblog