Blog Transportowy działa od 2009 roku. Jest poświęcony środkom transportu. Przeważają autobusy, ale nie brakuje także pojazdów szynowych, ciężarówek i trolejbusów. Jest tu także miejsce na wyjątkowe osobówki oraz teksty o samolotach i pływających środkach transportu. Autor w niniejszym blogu nie reprezentuje żadnej firmy i instytucji. Notki są wzbogacane informacjami prasowymi nadsyłanymi przez producentów. Nowy adres, pod którym publikowane są najnowsze wpisy to: www.blogtransportowy.eu.
Google+
Blog > Komentarze do wpisu
Grupa Stadler Rail - InnoTrans 2012

Wrzesień miesiącem targowym. Wielkimi krokami zbliżają się dwie wielkie imprezy targowe. Obie odbędą się w Niemczech. Branża motoryzacyjna spotka się w Hanowerze na IAA (20 - 27 września), natomiast firmy związane z transportem szynowym pojawią się w Berlinie, na InnoTrans 2012 (18 - 21 września). W związku z tym producenci taboru rozsyłają zaproszenia na swoje stoiska. Zaprezentowanych będzie wiele ciekawych pojazdów. Do tego wpisu wybrałem zaproszenie na InnoTrans 2012. Zobaczmy zatem, co w ich trakcie zaprezentuje Grupa Stadler Rail.

Jak podano w przesłanych materiałach, na torach wystawowych można będzie zobaczyć trzy elektryczne zespoły trakcyjne, lokomotywę hybrydową oraz jeden tramwaj. Ten ostatni pojazd zostanie w tym wpisie pominięty, ale pojawi się w dziale Tramwaje. I tak na torze G8, pozycja druga zostanie zaprezentowany piętrowy elektryczny zaspół trakcyjny KISS przeznaczony dla niemieckiego przewoźnika ODEG (Ostdeutsche Eisenbahn GmbH) - do obsługi sieci podmiejskiej Berlin-Brandenburgia. Łącznie do ODEG zostanie dostarczonych 16 takich składów. Każdy czterowagonowy, klimatyzowany, wyposażony w monitoring i posiadający 428 miejsc siedzących. Wejścia są dopasowane do peronów o wysokości 550 mm i dodatkowo wyposażone w wysuwany stopień.

Piętrowy elektryczny zaspół trakcyjny KISS przeznaczony dla niemieckiego przewoźnika ODEG (Ostdeutsche Eisenbahn GmbH)

 KISS dla ODEG.

Na torze nr 6, pozycja pierwsza ustawiony zostanie ezt Flirt w wersji intercity dla nowego czeskiego przewoźnika LEO Express. Od grudnia 2012 pięć takich składów będzie obsługiwało relację Praga - Ostrawa. Dwa Flirty już zostały odebrane, pozostałe trafią do nowego właściciela do końca roku. Pasażerowie tego prywatnego przewoźnika (konkurujego z Pendolino kolei ĆD) na pokładzie nowych ezt będą mieli do wyboru trzy klasy: premium, biznes lub ekonomiczną. Flirty są przystosowane do serwowania posiłków.

 Flirt dla czeskiego LEO Express

Flirt dla czeskiego LEO Express.

Także na torze nr 6, ale na pozycji trzeciej zostanie pokazany drugi piętrowy ezt typu KISS. Jest on przeznaczony dla szwajcarskich kolei BLS. Wraz z grudniowym wprowadzeniem rozkładu jazdy 2012/2013 nowa jednostka rozpocznie obsługę linii podmiejskich w rejonie Berna. Łącznie BLS (drugi co do wielkości kolejowy przewoźnik w Szwajcarii) będzie mieć 28 takich piętrowych składów. Każdy z nich ma 335 miejsc siedzących, czyli mniej, niż w wersji dla niemieckich ODEG.

KISS dla szwajcarskich kolei BLS

KISS dla szwajcarskich kolei BLS.

Pomiędzy Flirtem, a KISS-em dla BLS można będzie zobaczyć pojazd prezentowany już w Blogu Transportowym. To hybrydowa lokomotywa Eem 923 - tu link do tamtego wpisu.

 Lokomotywa Eem 923 dla kolei SBB Cargo

Lokomotywa Eem 923 dla kolei SBB Cargo.

 Blog Transportowy na Facebooku

środa, 12 września 2012, lukaszwoblog
Komentarze
2012/10/14 18:09:37
Fajny wpis. Zapraszam do siebie :)